Okej.. nu har jag blivit angripen... dags att försvara sig
"Eftersom val Thorens är alpernas näst största rövhål (efter Chamo-X)"
Varför?
"har en felaktig attityd och en tråkig inställning"
"En apafterski där gästerna trillar av stolarna en halvtimme efter öppning går inte av för hackor..."
Alla får väl tycka olika? Eller?
Själv måste jag säga att den österrikiska afterskin slår det mesta. Tyrolertechno och zillertal bier i en gemytlig mix.
Nåt annat som gör en afterski bra (enligt min mening) är liveband! och då snackar jag inte om nån jävla trubadur som sitter och jammar lite i ett mörkt hörn utan ett coverband som på publikens begäran vrålar 800 grader med ebba grön. Alla trötta skidåkare får ny ork och stampar med pjäxor och boots så golvet gungar... Afterski skall vara röjjigt helt enkelt!
Efter 5 månader i Val d"Isère tyckte jag inte att det fanns någon bra afterski.... särskilt inte på langley(usch) -stället victors där afterski bestod nya turister, men samma förinspelade afterski-cd vecka ut och vecka in.
"men som i alla sammanhang så blir det oftast inte roligare än vad någon annan gör det och det kanske är där skon klämmer"
Visst är det väl så... fast det är svårt att röjja utan röjmusik.. tex! Om man dock (som vissa) super skallen i biter spelar ju inte afterskin nån större roll egentligen... man har kul ändå.
"Val Thoreeens får smisk på stjärten hela dan"
För att? Att bara kasta skit utan att säga varför tyder mest på att det inte finns nån anledning? Eller finns det? Berätta gärna!
Till slut skall tilläggas att stället med bäst (fortfarande enligt min mening) afterski i Val d"Isère är Moris. Där lyckades det faktiskt bli hyffsad afterskistämning ett par ggr...
*väntar på mothugg*
/D.