Val d'Isere & La Daille

Heddious

Aktiv medlem
Val d'Isere & La Daille
Håller på att gallra bland orterna jag & mina vänner har diskuterat att göra säsong i och har lite frågor om Val d'Isere.

Är det värt att bo i La Daille? Hur drygt är det att knata in till byn/ta bussen/missa bussen? Är det bättre att betala mer & bo inne i byn?

Får man rabatt på liftkortet om man jobbar x antal timmar eller har ett jobbkontrakt för hela säsongen?

& om någon behöver tre (eventuellt fyra) trevliga typer från västkusten att fylla ut en lägenhet med så är det bara att höra av sig ^^,

Val d'Isere & La Daille
Bodde i la daille en vecka förra säsongen och det var helschysst, förutom att det inte va så mysig stämning som det är i val d'isere. Man tog alltid bussen när man skulle till d'isere o festa, men sen efter några öl var det inga problem att gå hem. Runt 1,5-2 km, lätt nerförsbacke hela vägen. Sköna me la daille är att man typ alltid har 50 m till liften vart man än bor :)
Resten av frågorna har jag ingen koll på tyvärr.

Val d'Isere & La Daille
La Daille är en jävla förort till val d. inte värt. enda positiva med det är att det ligger närmare Tinges, om man tycker det är bra. Man får rabatt om du kan visa upp kontrakt för liftkontoret. Jag bodde i Val d. men jobba för langley.. så man bor piss, men om du kan välja, så välj val d helt klart. bussen går inte ofta på nätterna.. men å andra sidan ligger ju val d närmare folie duce :)

Val d'Isere & La Daille
ja gjorde säsong i val d´isere säsongen 06/07 och spenderade 4månader i en lya med 6andra i La Daille - helt klart värt det!!!!! Billigare och då gratisbussarna mellan la daille och val dis går typ var 10min dagtid och 2-3gånger fram t midnatt och sen 1-2ggr per timme fram t 2på natten så ere värt, annars är som sagt gångavståndet bara positivt om man vill raggla hem efter2, hinner man få frisk luft, en walk ja gjorde var och varannan dag och som i onyktert tillstånd tog sisådär 20-25min, alltså inte alls farligt!!

va de gäller jobb o rabatt på liftkort så måste du jobba minst 20timmar per vecka på FRANSKT kontrakt om man ska få köpa liftkortet, men då får du det för halva priset!!!::D

själv jobba ja på columbia sportswear, visserligen fulltid,42h/vecka men då va ja ledig mellan 12-15på dagarna och även hela torsdagar så va ju ba o ta me sig brädan t jobet o sticka ut!!!

Annars kan man som många av mina sambos gjorde diska ett par timmar i veckan på ett langley hotell, de du får då e sträck i baren vilket innebär gratis sprit och sen käk hela veckan, vilket kan va rätt skönt att få både frukost o middag lagad åt sig varje dag!!:)

men som sagt, la daille e värt, man sparar på det!!!

Hör gärna av er när ni ordnat me allt så kanske vi kan ses där nere, ska ner med ca150pers på lunds tekniska högskola den 16-25januari för åkning o fest!!!:p

ha de gott so long!!!

//Michaela

Val d'Isere & La Daille
Gjorde oxå säsong i la daille! Ett av dt bästa jag gjort!!! ibland lite drygt gå hem kall efter partynatt, meen (vi blev iof ett gäng på ca 15pers på 2lgher) så nära å bra till liften å backen! jätte nöjd med det!

Tillbaka
Topp