Val d'Isère utan jobb men med en Sony PMW-EX1

Flaskpost

Ny medlem
Val d'Isère utan jobb men med en Sony PMW-EX1
Tjena killar och tjejer!

Jag kom ner till Val d'Isère igår kväll och fick med mig både min PMW-EX1a och min nyköpta Contour HD hjälmkamera, eftersom jag inte har något jobb tänkte jag bli medlem i turistbyrån här nere, printa mina egna flyers och dels lägga dem hos turistbyrån, samt dela ut till diverse affärer runt om i stan.

Min ide är att jag, för en resonlig summa pengar, tänkte följa efter ett par skid/snowboard åkare en heldag och filma dem, för att sedan ge dem en DVD med ihopklippt material, eller lägga upp på någon hemsida för nedladdning.
* Tips på hemsida?

Problem # 1: Vid filmning i skidbacke soliga dagar reflekteras gärna solen i snön och bilden blir "inte alls som man tänkt sig" (överexponerad), är det någon som har erfarenhet av att filma i HD i skidbacken?

Problem # 2: Självklart är ett Polarisationsfilter och ett ND-filter ett måste, men för att kunna använda dem måste jag köpa en Mattebox för cirka 15000:-, denna är otroligt otymplig och inget att föredra i skidbacken. Något tips på det?

Någon som har använt denna kamera, och vet bra inställningar får hemskt gärna skriva dem!

Ska kommande dagar kolla otroligt mycket skid/snowboard filmer för att få tips, självklart även använda detta forum!

Tack på förhand!
Marcus

Snödjup

Tillbaka
Topp