Val Thorens eller Bad Gastein?

zutten

Ny medlem
Yo yo yo.

Jag och mina polare ska åka till alperna V.9 men vi har lite svårt att välja vart.
Det är Val thorens eller Bad Gastein det står mellan just nu. Vad tror ni passar bäst?
Vi är ute efter bra skidåkning, bra väder och att festa.
Kan ju tillägga att vi är alla 16-17 år.
Tacksam för svar

Hört att Val thorens ska ha dåligt väder just vecka 9. Nej men vädret är ju omöjligt att säga nu. Båda orterna är ju kända för bra fest men tror att många skulle säga att Val thorens har vassare åkning.

Har själv bara varit i Bad Gastein och ska nu dit och säsonga så det säger väl vad jag tycker om den orten!

Åkningen är bättre i Val Thorens, så länge det är bra väder. Vid dåligt väder är Bad Gastein bättre eftersom där finns skog. I Val T slipper ni åka skidbuss, hela systemet är sammanlänkat, plus att så gott som hela byn är ski in ski out.

Festmässigt är BG om möjligt ännu galnare/värre/häftigare/svinigare (fritt för egen tolkning) än Val Thorens. Åtminstone upplevde jag det så när jag gjorde en snabbvisit i Bad Gastein under en säsong i Val Thorens. Det ska dock nämnas att VT är en större by räknat i antal bäddar, och även barer och så vidare.

Restiden till BG är kortare än till Val Thorens, både med buss och med flygtransfer.

Vart det är lättast att komma in på krogen som minderårig vettetusan.

Sammanfattningsvis: Jag tror vilket som funkar fint, det handlar mer om vad ni själva tycker väger tyngst av de olika sakerna som skiljer.

Peas!
/H

Tillbaka
Topp