Val Thorens Liftsystem!

Kungenkim89

Ny medlem
Val Thorens Liftsystem!
Tjenare,

Skall åka till Val Thorens nu v.6 och de berömda 3 dalarna, åker med langley och där inkluderar 6 dagars åkning endast i Val Thorens. Frågan är nu till er rutinerade och erfarna som varit där, behöver man utöka sitt liftkort till alla 3 dalarna eller räcker det med bara Val T? Någon som även har erfarenheter om hotellet L'Altinigie kan berätta dessa för det är nämligen där jag skall bo...Allmän information eller sakeroch t'nka på i Val Thorens välkommnas också!

Val Thorens Liftsystem!
Jag var i Val thorens för några år sedan, åkte också med Langley.. Vad jag kommer ihåg så gällde liftkorten i alla dalarna men de kanske är ändrat eller så betalade vi extra men de tror jag inte...
Huuur som helst så är Val Thorens ett enormt skidområde så jag tror inte att de skulle vara nån kris ifall du bara kan åka där....

Val Thorens Liftsystem!
Är man ändå i VT så kan man väl lika gärna åka bort till Meribell och Courchevel.

Det som är bra med stora system är att man kan åka på utflyckt och röra sig över flera berg vilket är lite roligt.

Åkningen.. tja den är väl varken bättre eller sämre i dom andra orterna.

Dock så är VT väldigt högt och över trädgränsen vilket gör att det kan vara annat väder där än i Meribell. Är det dimma i VT så är det värdelöst då vill du verkligen ner i Meribell som har skogar som kan ge dig lite referens punkter.

Vet inte hur det är nu för tiden men skogarna var sjukt täta när jag var där för en 10 år sen och då var de inte någon höjdare att åka i. Så du behöver inte ta det stora kortet för den sakens skull.

Tex.

Val Thorens Liftsystem!
du hinner nog inte äns åka allt i val thorens på 6 dagar. jag skulle nog bara köpa liftkort för de andra dalarna om vädret skulle skena som tex nämde här ovan.

Val Thorens Liftsystem!
Av det som finns att åka i Val T så är ca 20 % bra, resten är sådär om du inte gillar transport och blågröna pistar och trängsel. Ungefär samma i Meribel och Courchevel.

Skulle starkt rekommendera att köpa för hela 3V, annars kommer du tröttna. Även om jag köpte för hela så åkte jag de 3-4 sista dagarna bara på de ca 20 % av backarna i 3V som var stimulerande.

Val Thorens Liftsystem!
Ja, klart du ska ha kortet för 3 dalarna.
Kom precis hem från Val T... Fy fan jag är helt blown away av den otroligt lättillgängliga offpisten. Bara att ta liften upp åt något håll, se dig om, skråa ut och åk puder.

Val Thorens Liftsystem!
From what I remember you can buy a 3-valleys upgrade for a day, which doesn't mean you have to commit to a weekly ticket. Don't remember what it costs but could be an alternative (if they still do it).

Senast ändrad:
Val Thorens Liftsystem!
Har för mig att dags-pass går på 200-ring ca, värt en utflykt men VT i sig é skönt så de räcker en vecka. Free-fall, du är full.

Val Thorens Liftsystem!
Har varit i VT två gånger, första gången med liftkort till alla tre dalar andra gången bara till VT.
Åkningen är vassast i VT, och där finns så det räcker. Jag åker mest brant och ingen park och kände mig aldrig uttråkat i VT.
Däremot rekomenderar jag starkt att vid bra väder köpa dagskort till de tre dalarna och göra utflykt antingen hela vägen bort eller stanna någonstans om du gillar någon speciell del. Vet inte om hotellet men Langleys afterski på Tango var stans bästa båda gångerna, och då var det 10 år mellan.
Good Luck!

Val Thorens Liftsystem!
Jag åker dit på lördag. Har följt snöguiden nu senaste månaden och det verkar inte ha hänt så mycket sedan den 8 januari. Är lite rädd för att mycket ska vara uppåkt men är det någonting man behöver oroa sig för? Jag åker också med langley och utökade mitt liftkort när jag bokade resan. Det kostade då 469kr, men det kan ha varit något erbjudande när jag bokade, så jag vet inte vad det kostar när man väl är där.

Val Thorens Liftsystem!
åker också dit v 6 fast med lion... någon som vet någon om parken? finns det någon i VT eller måste man ta sig till de andra dalarna? är ju självklart inte där för att åka park ioch förväntar mig inte så mycket, men ändå kul att latja runt lite =)

Val Thorens Liftsystem!
Hej! Kom hem från Val T idag, och måste nog säga att jag tyckte åkningen var bäst i den dalen. Men jag skulle inte tveka att uppgradera liftkortet då det är både bra åkning och mäktig miljö i de andra dalarna.
Bäst afterski på tango, bäst musik och fest på Underground. Goaste hamburgare på Johns, schysst kebab på kebabstället nere vid Les Olympiades, bäst Pizza på Val Burger (akta dig för ansjovispizza).

Val Thorens Liftsystem!
Altineige?
Basta stallet ju, eller kanske inte, men jag har bott dar i tva manader nu och det ar helt okej.

Utoka liftkortet, till atminstone Bellevilledalen, alltsa ValTho+Menuires. Har inte varit nere i Meribel & Courchevel pa ett tag, men eftersom det toat och blivit isigt har uppe lar det vara det dar nere med.
Det har inte snoat pa tio dagar, ryktas att det ska snoa litegrann natten fredag-lordag, och det hoppas jag verkligen, for just nu ar det valdigt hart och uppkort bade on och offpist.

Glom inte att aka pulkabacken uppifran Peclet, det ar latt vart dom tio euro det kostar, grymt kul!

Godast burgare ar (enligt mej) inte Johns utan Frog.

Val Thorens Liftsystem!
Var i VT förra våren och utökade till alla tre dalarna, är värt det skulle jag säga då det finns många bra backar utanför vt, var till la tania på utflykt med langley en dag och det var riktigt gött måste jag säga, även om vi var där sent och snön längre ner var mest blötsnö så var det skön åkning runt courchevel. bodde på tango och det var gött :)

åt inte hamburgaren på johns men riktigt bra mat där, finns förresten två stycken johns, en skandinavisk och en amerikansk :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp