"call back" fr\includephp::getHeadercode är ogiltig (error_invalid_class). Val Thorens sista veckan i mars? | Freeride

Val Thorens sista veckan i mars?

pnib

Ny medlem
Hej, sitter och funderar på om jag kan få till en vecka skidor i slutet av mars, dvs en månad bort. Planen är Val Thorens 24-30 mars, men sitter och klurar lite på snöläget. Förstår att det är omöjligt att sia i framtiden, men ni med lite mer erfarenhet - hur brukar säsongen generellt vara i slutet av mars? Fortfarande fullt åkbart i pisten?

Alternativet är Chamonix istället, skulle det göra någon skillnad?

Visserligen har vi haft värmebölja här den senaste veckan, så just nu är det ganska slaskigt på eftermiddagarna, men det verkar som att snö och kyla ska vara på ingång igen till kommande helg. Vi fick mycket snö i slutet på januari och början på februari så basen är helt okej. Inte som förra året (som var helt bananas), men inte dåligt. Generellt brukar slutet på mars vara riktigt gött, färre folk i backarna men fortfarande åkbart även lägre ner i systemet (Meribel/Courch/Saint Martin).

Är det piståkning du är ute efter skulle jag definitivt inte välja Cham före VT, om du däremot vill tura och åka snorbrant offpist är det en annan historia. (Det finns snorbrant offpist i VT också, bara inte lika mycket.)

Perfekt, precis vad jag ville höra! Stort tack för snabbt svar! Håller tummarna för att jag prickar in en bra vecka då :)

"call back" fr\includephp::getSnow_report är ogiltig (error_invalid_class).
"call back" fr\includephp::getFooter är ogiltig (error_invalid_class).
Tillbaka
Topp