val thorens

Snesen

Ny medlem
val thorens
Tjena. Funderar på att boka resa till Val Thorens i 3 veckor någon gång nästa år. Vad skulle man kunna tänka sig att ett sådant kalas skulle gå på? Vilka prisklasser på boende osv finns det?

val thorens
Mitt äventyr på 3 månader landade på ungefär 60k men där ingår nya skidor och pjäxor samt lavinutrustning!
Går att leva hyfsat billigt om man snålar men det är ingen kul. Räkna med 20-30k! Varför inte ta en längre resa?

Lycka till

val thorens
Räkna inte med 20-30k.... Försök hitta boende hos säsongare så kanske det kostar 4-6tusen för 1 månad. Sen handlar det ju om dig hur mycket du lägger på mat osv. Prislistor för liftkort finns på val thorens hemsida.
Men om du är där i 3 veckor så brukar man hänga med säsongare särskilt om du lyckats hitta ett boende hos ett gott gäng o då brukar det inte spenderas så mycket på mat och dryck.

val thorens
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=97615

Som jag förstod ska snesen åka med några polare! Antar att det är svårt att ta in ett gäng killar under, misstänker runt februari-mars. Min erfarenheten av val thorens är små, packade bummarlyor (iaf där jag hängde). Men finns mängders av lägenheter/hotell att bo på. Kanske bara jag som är världssämst på att hålla i pengar...

val thorens
Okej förstod inte att ni var flera kan vara svårt att hitta en lägenhet i 3 veckor bara särskilt om det är under mitten av säsongen men lycka till.

Tillbaka
Topp