valla spray

valla spray
Jag har använt stift (typ bingo-penna) som lär vara rätt likt spray. Tycker det funkar helt ok. Slits bort fortare än med vallajärn men å andra sidan väldigt lätt att lägga på nytt. Det är ju dock inget som underhåller belagen nämnvärt

valla spray
Kanske man kan lägga på grund valla ibland, och sen stift eller spray?
Jag har inte gärn och sånt, min bror har allt som behövs för att valla men, hade varit smidigt om det bara är att lägga på med stift ibland.
Så kan han bara lägga en grund valla i början av säsongen typ om man har ca 15-30 åkdagar per år.
Eller det kanske inte fungerar så?

valla spray
Jo visst kan du göra så. Ett stift/spray kan du ju tom ha med dig i backen bättra på om det skulle behövas.
Börjar belagen bli torra behöver de dock en "riktig" vallning

valla spray
Nice :-)
Köpte vanlig wax i igår swix 8ch
Behöver man grund waxa innan man lägger på det?
Om brädan är ny, eller kan han lägga på det jag redan köpt på den nya brädan med?

valla spray
Alltså jag är verkligen ingen valla-expert, så andra här vet mycket mer... (Som jag har lärt mig av)
Men den ska vara grundvallad från fabrik så du ska kunna lägga på 8ch. Sen skadar det ju inte att lägga på en mjuk grundvalla först

valla spray
Always-Sunny sa:
Alltså jag är verkligen ingen valla-expert, så andra här vet mycket mer... (Som jag har lärt mig av)
Men den ska vara grundvallad från fabrik så du ska kunna lägga på 8ch. Sen skadar det ju inte att lägga på en mjuk grundvalla först
Ok. Köpte en K2 mini turbo till grabben
Och säljaren sa att den inte var grundvallad från fabrik. Jag tyckte det lät konstigt, men var på en sportkedja och dom vet ju inte alltid vad dom säljer,
Vad tror ni?
Grundvallad eller inte.
Hur snabbt märks det?

valla spray
Missade att 8'an var röd (mjuk) trodde den var blå, så den funkar ju bra som grundvalla som Neoh säger. Kör 1-2 omgångar med den så funkar det nog bra oavsett om den är vallad från fabrik eller ej.

valla spray
Ok tack.
Om det är kallare sen när jag har gjort det kan jag bara stryka på med stiftet för en kallare temp? Sen varmare temp någon dag senare. Eller bör man ta bort den gamla tänker om man kör bort stift valla ganska snabbt så borde det kanske inte spela så stor roll eller är det bara att åka. Några minus eller plus grader mer eller mindre kanske inte spelar någon roll?

valla spray
Jag har bara kört med en universalvalla för minusgrader, men det går säkert bra att byta valla ovanpå den andra (om den inte redan har slitits bort). Det är väl bara att testa...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp