Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eller se till att lära så åka skidor/bräda ordentligt!joni1 sa:Ni som gnäller på isigt underlag... se till att ha vassa kanter på skidorna då!![]()
Eller ni slutar åka mittmonterat så kommer det gå bättra.magnusericsson sa:Eller se till att lära så åka skidor/bräda ordentligt!joni1 sa:Ni som gnäller på isigt underlag... se till att ha vassa kanter på skidorna då!![]()
Bullshit. Jag åker förövrigt bräda och mina kanter (som är detunade) funkar lika bra till alla fören. Gäller ju bara att trycka till det där lilla extra!jjosefsson sa:Eller ni slutar åka mittmonterat så kommer det gå bättra.magnusericsson sa:Eller se till att lära så åka skidor/bräda ordentligt!joni1 sa:Ni som gnäller på isigt underlag... se till att ha vassa kanter på skidorna då!![]()
Ett åk på rails kvaddar kanterna
Du kanske skulle bli tränare för alpina landslaget? Låter som du har kommit på något nytt härmagnusericsson sa:Bullshit. Jag åker förövrigt bräda och mina kanter (som är detunade) funkar lika bra till alla fören. Gäller ju bara att trycka till det där lilla extra!jjosefsson sa:Eller ni slutar åka mittmonterat så kommer det gå bättra.magnusericsson sa:Eller se till att lära så åka skidor/bräda ordentligt!
Håller med dig Magnus, min bräda har också detunade kanter från fabrik och jag klarar mig grymt bra både på box, snö och det lite isigare i vallåsen.magnusericsson sa:Bullshit. Jag åker förövrigt bräda och mina kanter (som är detunade) funkar lika bra till alla fören. Gäller ju bara att trycka till det där lilla extra!jjosefsson sa:Eller ni slutar åka mittmonterat så kommer det gå bättra.magnusericsson sa:Eller se till att lära så åka skidor/bräda ordentligt!
Nej det gör du inte!pussgurkan91 sa:Jag klagar inte på att åka på isigt underlag.. För jag tycker inte det är så mycket svårare..
Det jag mest bekymrar mig över är att jag repar ju hela undersidan av skidorna när jag bromsar på is. =/
Gör du det är det nog läge att byta upp dig till ett par riktiga skidor.magnusericsson sa:pussgurkan91 sa:Jag klagar inte på att åka på isigt underlag.. För jag tycker inte det är så mycket svårare..
Det jag mest bekymrar mig över är att jag repar ju hela undersidan av skidorna när jag bromsar på is. =/
Även om jag inte håller med Magnus så måste jag säga att jag hade oroat mig mer för er än danskarna.joni1 sa:Du kanske skulle bli tränare för alpina landslaget? Låter som du har kommit på något nytt härmagnusericsson sa:Bullshit. Jag åker förövrigt bräda och mina kanter (som är detunade) funkar lika bra till alla fören. Gäller ju bara att trycka till det där lilla extra!jjosefsson sa:Eller ni slutar åka mittmonterat så kommer det gå bättra.
Ett åk på rails kvaddar kanterna![]()
haha är du efterbliven?magnusericsson sa:Nej det gör du inte!pussgurkan91 sa:Jag klagar inte på att åka på isigt underlag.. För jag tycker inte det är så mycket svårare..
Min fråga är hur fan man bromsar om man är rädd för att repa belaget om man bromsar på is.v-larsson sa:haha är du efterbliven?magnusericsson sa:Nej det gör du inte!pussgurkan91 sa:Jag klagar inte på att åka på isigt underlag.. För jag tycker inte det är så mycket svårare..
Jag menade givetvis inte att du är efterbliven utan att pussgurkan91 är efterbliven.magnusericsson sa:Min fråga är hur fan man bromsar om man är rädd för att repa belaget om man bromsar på is.v-larsson sa:haha är du efterbliven?magnusericsson sa:Nej det gör du inte!
Möjligtvis med Völkl eller atomics hyrskidor som vallåsen har, men tror det är ytterst liten risk att man gör det.
Hahaha, håller med om det med skidåkarna och köerna, jag brukar blänga argt tillbaka, men tror de flesta danskarna skiter i det tyvärr heheIgel sa:Kan inte annat än att anta att Branäsgruppen kommer att expandera Vallåsen och att använda anläggningen som reklamplank för att sno kunder från Skistar.
Jag bor i Halmstad och är en del på Vallåsen. Jag tror jag fått mer repor av att stå i kö EN gång på Vallåsen, än under en hel vecka i alperna. Skidåkarna hackar med stavarna på brädan. Jag brukar vänligt stompa lite med min bräda tillbaka.
Att du får repor av is är att skita i. Man åker på sidorna, särskilt på is, för att behålla trycket och skäret.
Det mesta går att rädda med en slipning av blaget och ny valla OM olyckan är framme.
Åk mer, tjafsa mindre, tänk inte alls.![]()