Vallåsen

Vallåsen
jjosefsson sa:
magnusericsson sa:
joni1 sa:
Ni som gnäller på isigt underlag... se till att ha vassa kanter på skidorna då! ;)
Eller se till att lära så åka skidor/bräda ordentligt!
Eller ni slutar åka mittmonterat så kommer det gå bättra.
Ett åk på rails kvaddar kanterna
Bullshit. Jag åker förövrigt bräda och mina kanter (som är detunade) funkar lika bra till alla fören. Gäller ju bara att trycka till det där lilla extra!

Vallåsen
magnusericsson sa:
jjosefsson sa:
magnusericsson sa:
Bullshit. Jag åker förövrigt bräda och mina kanter (som är detunade) funkar lika bra till alla fören. Gäller ju bara att trycka till det där lilla extra!
Du kanske skulle bli tränare för alpina landslaget? Låter som du har kommit på något nytt här ;)

Vallåsen
Var på Vallåsen i tisdags och åkte, det var en riktigt nice dag! Solsken, molnfritt och runt -3. Längsta tiden man fick stå i kön för liften var ca 2minuter. Så vardagar är helt perfekta, skönt med en ställe att åka på såpass långt ner för oss skåningar!

Vallåsen
magnusericsson sa:
jjosefsson sa:
magnusericsson sa:
Håller med dig Magnus, min bräda har också detunade kanter från fabrik och jag klarar mig grymt bra både på box, snö och det lite isigare i vallåsen.

Vallåsen
Jag klagar inte på att åka på isigt underlag.. För jag tycker inte det är så mycket svårare..

Det jag mest bekymrar mig över är att jag repar ju hela undersidan av skidorna när jag bromsar på is. =/

Vallåsen
joni1 sa:
magnusericsson sa:
jjosefsson sa:
Du kanske skulle bli tränare för alpina landslaget? Låter som du har kommit på något nytt här ;)
Även om jag inte håller med Magnus så måste jag säga att jag hade oroat mig mer för er än danskarna.

Vallåsen
v-larsson sa:
magnusericsson sa:
pussgurkan91 sa:
Jag klagar inte på att åka på isigt underlag.. För jag tycker inte det är så mycket svårare..

Det jag mest bekymrar mig över är att jag repar ju hela undersidan av skidorna när jag bromsar på is. =/
Nej det gör du inte!
haha är du efterbliven?
Min fråga är hur fan man bromsar om man är rädd för att repa belaget om man bromsar på is.
Möjligtvis med Völkl eller atomics hyrskidor som vallåsen har, men tror det är ytterst liten risk att man gör det.

Vallåsen
magnusericsson sa:
v-larsson sa:
magnusericsson sa:
Nej det gör du inte!
haha är du efterbliven?
Min fråga är hur fan man bromsar om man är rädd för att repa belaget om man bromsar på is.
Möjligtvis med Völkl eller atomics hyrskidor som vallåsen har, men tror det är ytterst liten risk att man gör det.
Jag menade givetvis inte att du är efterbliven utan att pussgurkan91 är efterbliven.

Vallåsen
Det är bara jag som har fått höra av en annan person att jag repar skidorna om jag bromsar på is... inte jag.
Så skyll inte på mig!
Men när repar man dom annars då?

Jag åker på ett par splitters nya skidor som heter:

Tecno Pro
SAFINE INFINITY

Normalt pris till dom.. 4 000kr

Vallåsen
SAFINE INFINITY är en riktig nybörjarskida.
Det står att ordinarie pris är 4000 kr,
men skidan har aldrig kostat 4000 kr utan 2500 kr från första början.
Kedjor prissätter så för att få kunden ska tro att de fått ett mervärde.
Just sådana skidor kan prissättas lite hur som helst eftersom det bara är en kedja i hela Världen som säljer Tecno.
Omöjligt att göra prisjämförelser mot andra butiker.

Vallåsen
Tycker liftköer är ett klassiskt ställe att få repor både på undersidan och på översidan på skidorna :)
Annars har man ju åkt över en och en annan bergskam, droppat på sten, men det behöver man inte oroa sig för på vallåsen :) Senast köpte jag ett par bättre beggade skidor just förra att slippa fundera på sånt, utan det är bara o åk.... och sen lite hårdvalla ovanpå efter :)

Vallåsen
Jibbade mycket i stockholm förut, men bor i Lund nu så var i vallåsen igår riktigt nice Park för att vara så långt söderut, Parken kan behöva lite planering då de är underliga lines osv. Men hade riktigt kul.

- är väll att det är så jäävla svårt att ta sig dit, man måste ha skjuts, någon annan från Lund malmö som brukar ta sig dit på något annat sätt?

Vallåsen
Kan inte annat än att anta att Branäsgruppen kommer att expandera Vallåsen och att använda anläggningen som reklamplank för att sno kunder från Skistar.

Jag bor i Halmstad och är en del på Vallåsen. Jag tror jag fått mer repor av att stå i kö EN gång på Vallåsen, än under en hel vecka i alperna. Skidåkarna hackar med stavarna på brädan. Jag brukar vänligt stompa lite med min bräda tillbaka.
Att du får repor av is är att skita i. Man åker på sidorna, särskilt på is, för att behålla trycket och skäret.
Det mesta går att rädda med en slipning av blaget och ny valla OM olyckan är framme.

Åk mer, tjafsa mindre, tänk inte alls. :cool:

Senast ändrad:
Vallåsen
Igel sa:
Kan inte annat än att anta att Branäsgruppen kommer att expandera Vallåsen och att använda anläggningen som reklamplank för att sno kunder från Skistar.

Jag bor i Halmstad och är en del på Vallåsen. Jag tror jag fått mer repor av att stå i kö EN gång på Vallåsen, än under en hel vecka i alperna. Skidåkarna hackar med stavarna på brädan. Jag brukar vänligt stompa lite med min bräda tillbaka.
Att du får repor av is är att skita i. Man åker på sidorna, särskilt på is, för att behålla trycket och skäret.
Det mesta går att rädda med en slipning av blaget och ny valla OM olyckan är framme.

Åk mer, tjafsa mindre, tänk inte alls. :cool:
Hahaha, håller med om det med skidåkarna och köerna, jag brukar blänga argt tillbaka, men tror de flesta danskarna skiter i det tyvärr hehe

Vallåsen
De beter sej som skräpplockare.. så det blir rent och fint :lol:
SE_littapikka200x200.jpg

Senast ändrad:
Vallåsen
Jag hoppas djupt att någon är så smart att de gör en buss från malmö/lund till vallåsen. Skulle vara en guldgruva! kanske någon smart dansk som har buss från köpenhamn som man kan hänka på :)

Tillbaka
Topp