Vallaställ

Vallaställ
Superbudget: Täck golvet/bordet/bänken/underlaget med tidningspapper eller plast, vänd skidan/brädan upp och ner och be en kompis hålla i den.

:D

Går även att göra utan att täcka över underlaget, men det rekommenderas inte. Vissa människor är tydligen känsliga för det här med vallarester i heltäckningsmattan/på köksbordet.

Vallaställ
EDIT: Jag förstår inte dubbelironi

Två sågbockar? Vilken arbetsbänk som helst? Matbordet och tidningspapper + underlägg vid kontaktytorna? Har mycket svårt att se vad man skulle ha någon speciell ställning till alls faktiskt!

Senast ändrad:
Vallaställ
Två paket kikärtor ovanpå två paket kaffe är precis högt nog för att hälen på marker bindningar inte tar i. Nog med friktion för att kunna valla... Papper under gör ju såklart det bättre men jag har valt att valla golvet också istället.

Vallaställ
I mitt garage har jag dethär.

2 bockar (billiga från Jula som blev över från något tidigare målerijobb)
I den ena har jag sågat upp ett spår så jag kan ställa skidan på högkant när jag slipar kanterna
Friktionsmatta på bockarna (25spänn på Jula) så att inte skidorna glider omkring
Nånting att ställa tailen på skidan så den inte tar skada när jag sicklar. Bockarna vobblar ibland när jag har slöa sicklar och/eller kallvalla. I mitt fall en återanvänd golvlist
Borste och sopsäck för skräp

Friktionsmatta fungerar förövrigt bra med en utemöbel coh balkongräcke när man är på resa.

Edit: Friktion är nog mer korrekt än antifriktion

Senast ändrad:
Vallaställ
Kolla även XXL, de brukar har bra priser på grejer från swix. Jag köpte deras enklaste vallajärn som funkar kanon.

Säljs just nu för 149kr. Bara att köpa!

http://www.xxl.se/vintersport/valla...allajarn/swix-t76-vallajarn/p/1053071_1_style

Mitt vallabord köpte jag från skistore.se som var snälla och gick med på att pruta lite på priset. Antar att dessa grejer inte är några storsäljare ;)

Valla på och våga slipa kanterna!

Mvh

Tillbaka
Topp