vandrarhem chamonix och argentiere..?

jonzi

Ny medlem
Nån som har koll på vandrarhem i Chamonix och Argentiere? Åker ner på söndag...:)
Tack/john

Åhhh, jag gillar La Frazze (eller CHAMONIARD VOLANT, som det egentligen heter).
Det ligger lite utanför centrum, men det är inga problem att gå fram & tillbaka. Dessutom går skidbussen förbi i närheten.

La frazze kan man beskriva som ett lagom ruttet hus med en galen tant som kommer in & bestämmer att man måste byta rum lite då & då (för att dagen efter få byta tillbaka igen)
Dessutom brukar det smyga omkring en gubbe med ascool mustasch och ta betalt (för boendet alltså)

Som vanligt gäller det att ha med ett par flipp-flopp eller liknande tofflor, för jag kan tänka mig att en analys av heltäckningsmattorna skulle ge intressanta resultat...
Deras frukost kan man om man räknar energi ganska enkelt byta ut mot en näve snö & ett djupt andetag, men det gör man som man vill.

Hur som helst brukar det vara väldigt blandat med folk, så man kan träffa intressant folk om man sitter kvar ett tag i det gemensamma kök/matrummet.

http://www.chamonix.com/page.php?page=19&r=chamoniard+volant&id=35&cate=65&ling=en

Hoppas du får det skoj i Chamonix!!

//Gerry

Tillbaka
Topp