Jag har ett par teneighty,och visst funkar de och åka pistat med dom.. , men de är en helt annan sak att åka med ett par riktiga slalomskidor om man kan carva ...dels kommer man mycket lättare upp på kant, sen svänger skidan mycket bättre o de är ett annat tryck så fruktansvärt kul.. ja ni som har testat båda olika typer av skidor förstår vad jag menar.. men de går o carva med tenightyna med .. och få hyffsat tryck men de går inte o jämnföra med en ritkigt skön carving skida som k2 moto eller salomon sc pilot
och så snart du börjar raila med dina skidor så märker du att stålkanterna fuckas mer och mer och du får hack som inte försvinner när du slipar. . då går de inte o ha dom som pistskidor och åka på skärande svängar längre.. mina blir bara värre o värre trots slipning så jag ska investera i ett par lekfulla pist skidor , typ k2 moto .. då har man ett par jibb o offpist skidor o ett par pisträcers ..de är en underbar kombination.. för de är ju såå grymt skoj o åka på ett ritkigt skäär med fruktansvärt tryck:D.. och sedan sätta pjäxorna i 1080 o åka där de är löst ... grym skillnad mot pistskidor.. mycket mer njutbart kan jag lova