"Vanliga" truckar på longboard?

Skiersdown

Ny medlem
Jag funderar på att bygga en longboard men har inte planerat att spendera så mycket pengar på den. Så nu undrar jag om man kan sätta på "vanliga" skateboard truckar och/eller hjul på brädan?

nej det går inte så bra. Det är klart du kan ha det men du får inte samma känsla med en vanlig truck det blir inte lika mycke sväng och absolut inte skatehjul för det är ju absolut en annan grej

Kan man ta vanliga truckar och longboard hjul? eller passar det inte ihop. Jag ska mest bara ha den att leka med så det är ingen jättebra bräda jag är ute efter

Kör skateboard istället mycket roligare, och man kan inte göra nått annat än att åka på en longboard. På en skateboard kan man åka och göra trick mycke bättre.

nähene...longboard är grymt roligt! mycket mer känsla än skateboard, har åkt massor av skateboard i mina dagar och longboard är skönare.. o åter till topicen, ja, du kan ha skatetruckar o longboard hjul, om du bara ska leka runt med den så, varför inte,,,,

Det du kan göra är du du köper en skateboard lite bredare kanske 8,5 tummare borrar upp nya hål i kickarna sätt på ett par skate eller longboard truckar med abec11 hjul eller kyrppar eller va fan du vill bara dom är mjuka och stora :P

och abracadabra du kan åka snabbt och skönt till du har nog med pengar till en riktig bärda.

ska du bara glida så funkar det fint med ett parskatetruckar men se till att ha ett par robusta skatetruckar och inga hiphopblingbling shit truckar som tensor eller venture.

nån som sa att det är mer känsla i en longboard det kan jag inte hålla med om så mycket mer känsla i en skateboard.

åkt allt och njut av allt

peace!

finns inget skönare att pumpa runt med en skateboard i en pool det är känsla lika så lägga en saftig ollie ninja style är känsla det med.

även longboard är det lite känsla i men inte i närheten av den känslan man får på en skateboard

Hej,
Du kanske behöver lägga till ett par "risers" mellan truckern och brädan, loangboardhjul är vanligtvis lite större och kan nypa fast i svängar, men det märker du... Man behöver göra det ibland med longboardtruckar också.

Ride on,

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp