Vapendragare till Disentis/Andermatt/Davos/Verbier

PlunTzkY

Medlem
Efter mycket sökande kors och tvärs har jag kommit fram till att Schweiz är stället på världskartan dit man bör åka i vinter.
Eftersom jag vet hur hetsigt det kan vara i Chamonix letar jag efter lugnare orter där man får riktigt bra åkning och får ha den i fred också. Och ju längre jag scoopat ner det har jag kommit fram till att regionen Disentis/Andermatt/Davos verkar vara lite mindre och trevliga orter. Speciellt Disentis verkar riktigt trevligt. Jag är inte så jättepetig egentligen mer än att jag vill ha så bra åkning som möjligt.

Är det någon som har tips på bästa ställena att vända sig för att prisvärt boende?
Har du redan boende och behöver roomies?
Är du intresserad av samma typ av orter och behöver en vapendragare?

Jag vill åka riktigt bra offpist och utvecklas som åkare. Ju mer lättillgänglig den är ju bättre är det såklart, men jag har inga som helst problem med att traska lite för mumsbitarna nu när man investerat i Duke´s och allt. Jobb är inget jag tänker förpesta skidsäsongen med, det har jag fått nog av under resten av året. Tanken är att färdas per automobil för att kunna röra sig lite fritt på plats för utflykter. Jag åker ner för att åka skidor, så därför är utelivet en ganska sekundär sysselsättning, man har inte roligare än man gör sig iaf och uteställen finns det gott om hemma ivarjefall.

Så söker du en kille som gillar långa hiker, mysiga hemmakvällar med tända ljus med en P-tex stav för att fylla i belagen. Jag klär mig helst i underställ. Jag har en lätt fetish för breda lagg och kommer därför fylla bohaget med en liten uppsättning. Kanske är jag killen för dig? :p

Märk svaret "Svettig skibum söker" ;)

Jag är inne på samma grej som dig. Med bra åkning och se sig runt lite grann.

Jag har redan varit i Davos och Andermatt och är inte helt imponerad. Så jag skulle gärna hitta nåt annat ställe att säsonga i. Vill du höra förslag på orter eller diskutera lite så hör gärna av dig!

Är dock inte intresserad i några tända ljus och svettiga skibums :P

Tillbaka
Topp