Var är bästa åkningen på ramundberget?

Jespr

Medlem
Zpadziba. Jag undrar var det är bäst att hålla till på ramundberget. Jag ska åka där i två dar och undrar vilka backar man inte ska slösa sin tid på och vilka som man ska det?

Hallå där.
Bästa åkningen är helt klart runt omkring fyrstolen. Skogsåkningen där håller världsklass på sina ställen.

det beror välll vad man gillar. kan man inte åka så är barnbacken ett hett tips. där är det personal som ser till att du inte tex följer med liften runt..

sen om du gilllar att droppa från klippor så finns det en hel del
höga klippor om du åker längst bort åt höger.. minns inte vad backen heter..

sen har vi området kring korgliften.. mkt bra offpist åkning.....

så det finns nått för alla...

Vilken jäkla korglift? Du snackar ju i nattmössan...

(Jag har svårt att se en likhet mellan en fyrstolslift och en korg).

Tjafan,

om det är lite svårare åkning du är ute efter så ta dig till Osthang. Det är den delen som alla andra pratat om men nu har du ett namn ;-). I Osthang ligger det tre svarta (double diamonds) som är riktigt bra, sen är både skogen och löpanunder liften bra. Tror till och med löpan under liften blivit oficiell backe... Sen brukar de ha offpistturer som utgår från toppen av Osthangsliften. Det är skotertolk till området bakom osthang (Ösjöstugan?), inte så brant eller långt men en trevlig omväxling till pisterna. Stannar du längre kan man skotra till Helags för toppturer.

god tur,

Per

NNNN

Tjaba,

Om du ska åka i pisten så måste du se till att vara bland dom första som tar dig bort till Osthang (sittliften) och bränner i en nypistad PRIMA... Den har blivit utsedd till en av världens bästa pister. Sen kan du ju alltid leta runt i skogen, gärna mellan Osthangsbranten och nämnda Prima... Du kan oxå åka SvartePetter och efter en bit svänga ännu mer höger ut i skogen där du har fin skogsåkning. Längst bort till höger (Västhang, flåt SKARS) finns det oxå en del fin skogsåkning.. Sen finns det ett ställe som kallas grytan som är riktigt grymt efter ett snöfall, vart grytan ligger får du ta reda på själv.... Ha en bra resa och lycka till... Om det vill sig så ses vi i början av februari. //HudikHardCore

Se till att det är ordenligt med snö :p

De opistade svarta i osthang kan göra mycket med ett par skidor... då pratar jag belag och stålkanter

Området längst till höger nedifrån sett är Skars. Bortanför alla backar finns rätt bra skogsåkning med ganska lätta klippor att hoppa från. Det lär inte vara dumt att vara i Ramis nu, dryga metern snö och lite folk... Mumma.

Bästa området ligger vid stolsliften, 2-3 riktigt bra svarta backar, med prima i spetsen. En nypistad prima är faktiskt hur bra som helst, framför allt andra branten. Men backen körs upp relativt snabbt, men lite pucklar är väl ingen rädd för? Skogsåkningen till höger om prima, och borta vid västhang är som sagt gjuten! En del schyssta, men korta backar till höger om Teknikbacken med. Dock är alla backar för korta i min smak, men vafan, bättre än ingenting!

Keep on skiing,
kärlek /Skoglund

Tillbaka
Topp