Var ar snon?

Magnus76

Ny medlem
Var ar snon?
I Val d"Isere ar laget stenigt och bart. Offpist i ett grustag. Hur ser det ut pa andra stallen i alperna? Hur har du det dar du ar just nu? Salen lar ju vara bra... Lagg en rapport har!

Var ar snon?
Sitter hemma i Sverige och ser att snödjupet i Chamonix ligger på hisnande 0 cm. Dett finns inte ens snö på 4000 meters höjd...Du är inte den enda som undrar vart snön hare tagit vägen...

Var ar snon?
jo i sälen är det ganska bra. det är tandådalen som är bäst just nu tror jag, men det har varit lite varmt i sälen den här veckan. var där senast i tisdags och då var det fem plus. samtidigt som det var 10 minus i sälen by.

Var ar snon?
Östra Österrike har fått mycket de senaste veckorna. Salzburg, Ober- och Niederösterreich, och Steiermark främst.
Bra djup i Saalbach och Badgastein t ex.

Att det ska dumpa borta bland de där småkullarna kan inte ses som annat än en provokation. Antagligen handlar det om en sammansvärjning. Tydligast visas detta genom att notera snödjup i den lilla orten Loser i Steiermark:

Snödjup 14/12-01
700möh: 90cm
1965möh: 320cm

www.loser.at

Känns ju bra.
Bara namnet får en annan att undra om orten är rent fiktiv...

Var ar snon?
Det er jo ikke mer en 14 des, det er bare å ta det med ro.
Alpene er jo ikke snøsikre før jan/feb. Man får bare vente en stund til.
Om man er sessongare/bummare og sliter med motivasinen, så drikk fernet i mellomtiden. Det er kansje ikke så dumt å være hjemme litt lenger jobbe opp mer penger så slipper man å vente, og jobbe når snøen kommer litt uti sessongen.

Østre alpene har fått godt med snø nå, men etter 1 apr er det jo ofte bart i samme område.
Steiermark, stenger vel sånn rund påske.

Var ar snon?
Tror du att de stänger hela Steiermark vid påsk? Tror inte jag.
Blir nog svårt att tvinga alla som bor där att flytta och sånt.

Måste man köra runt hela den landsdelen då? Eller är det ok att köra igenom? Kommer dom bygga en mur runt?

Var ar snon?
Lugn lugn! Snön kommer nog skall du se. Lite mindre på vissa ställen, men desto mer på andra. var i Hemsedal förra året och åkte i grymt härlig nysnö i mängder (för o vara början på dec) .Jag hoppas mesta mängden snö dumpar ner i alperna.
men visst längtar man ändå..!!

Var ar snon?
Det börjar väl ordna sig va? Häromdagen var alpintävlingarna inställda i Val d´Isere pga snöbrist. Men igår hörde jag på sporten att det var inställt pga för mycket snö...

Tillbaka
Topp