J
JockeOboy
Guest
Var går gränsen mellan proffs- och amatöråkare?
Var går egentligen gränsen?
Kommentera fritt:D
Kommentera fritt:D
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
låter som ett fulländat svar! tackar!overkill sa:En amatör jobbar vid sidan av för att kunna göra det han/hon egentligen vill. Ett proffs har varit i samma situation men har lyckats imponera så på sponsorer att dem ger honom/henne pengar för det han/hon gör.
Så länge du inte lever på skidåkningen är du en amatör, hobbyåkare, turist, local, go gubbe eller vad man nu kan vara....F3LIIX sa:men va fan, man e ju inte amatör om man sätter switch 900 nosegrab på en 4 footare precis, va hetere mellan dom stegen?
Klart att man kan vara proffs innom skidåkningen trots att man går skola. I sverige har vi ju faktiskt skolplikt till och med att man går ut 9:an, efter det är all utblidning frivillig...nObBles sa:när e man proffs om man går i skolan då? :P
muhahahaha,,, den va go. noobF3LIIX sa:men va fan, man e ju inte amatör om man sätter switch 900 nosegrab på en 4 footare precis, va hetere mellan dom stegen?
Du kan ju få sponsor fast du inte kanske kan leva på den...jokke_900 sa:låter som ett fulländat svar! tackar!overkill sa:En amatör jobbar vid sidan av för att kunna göra det han/hon egentligen vill. Ett proffs har varit i samma situation men har lyckats imponera så på sponsorer att dem ger honom/henne pengar för det han/hon gör.
En med dålig/a betyg/utbildning.Dustbin_Dan sa:Skidlärare? Proffs eller amatör?
Ett äkta PRO. Läs å lär ungdomarNew_Era-Erik sa:skillnaden mellan proffs o vanliga är att proffset kan leverara. och det jävligt mycket. oavsett om de gäller att sprida säd, eller kunna gripa efter true tailen allra längst ut på spetsen. jag levererar, till skillnad mot andra svenska åkare. jon verkar ju tex bara kunna ett trix. jag kan säkert 4, alla håll, alla volter. dessutom har jag gjort dessama med en tjej idag, alla hål fyra gånger.
... va? nybörjare : grönt och svart ?TheFibretech sa:Nybörjare= åker grönt och svart
Medel= åker rött, svart och lite offpist
Proffs= åker svart och offpist och har sponsor
roligaste listan på länge, kanske kan konkurera ut shulman på innelistan i aftonbladet?KruxeliduX sa:... va? nybörjare : grönt och svart ?TheFibretech sa:Nybörjare= åker grönt och svart
I så fall skulle ju jag va proffs.............................................................Och det är jag ju inte.TheFibretech sa:Nybörjare= åker grönt och svart
jaoojaooSetermannen sa:I så fall skulle ju jag va proffs.............................................................Och det är jag ju inte.TheFibretech sa:Nybörjare= åker grönt och svart
Så här tycker jag:
Amatör: Säger sig självt, åker för skojs skull utan spons.
Rookie: Som nån där uppe sa, det är väl typ då man får komma med på tävlingar och så, tävlandes som amatör. Här är det väl många som ahr B-spons
Semi-proffs: Måste likt förbannat jobba på Granngårdens lager men får spons och ofta filmroller.
Proffs: Schiller,Jon, Dumont...... Helt enkelt jävligt duktig och av stort marknadföringsvärde för sina sponsorer, alltså kan de punga ut med så mkt att man kan leva på det.
Nåt åt det hållet.......
Detta är den korrekta förklaringen, finns ingen egen åsikt om det.jeppenator sa:ett proffs är en skidåkare som kan leva på sporen