Var hittar man puckelpist i Åre?

Var hittar jag bumps i Åre? Har en fäbless för puckelpist, helst så puckligt som möjligt. När jag varit i Åre tidigare har det funnits en ganska bra under Hummelliften. Såg inte så bumpy ut där nu, inte heller någon annanstans i systemet vad jag kunde hitta. Utomlands är det ju prima puckelpist under var och varannan lift. Typ hela puckellandslaget bor väl i Åre, var åker dom?

Senast ändrad:

Anders_Nilson

Aktiv medlem
I Duved finns det normalt två, en tävlingspuckel och det som är någon typ av Nationalarena, och en lite mindre kidspuckel, under linbanan.
Nu stängde ju Duved i söndags så är nog just nu lite oklart om det kommer byggas någon i Stendalen för de sista veckorna eller hur det kommer bli

Henric-s

Medlem
Jag är kanske lite partisk men hade verkligen älskat om man lät bli att pista backar och att man hade glesat ur skogen på sina ställen för att få mer puckel
Håller med där, känns dock som chansen för att få bra pucklar är ganska små med tanke på att man ser knappt någon som gör kortsväng längre.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp