Var i Sverige kan man köpa extrema carvingbrädor, typ SG Snowboards?

Riothammer

Ny medlem
Var kan man köpa en dylik bräda? Jag blev sjukt sugen på att prova en sådan efter att ha YouTube-pundat en massa klipp:rolleyes:

Doughboy:Fan har ju 3 GS och säkert 5 SL brädor och tror jag fortfarande har en SG och en puckelbräda någonstams hemma ;)

Racebrädor är ju inte riktigt optimala för friåkning. Varken vad det gäller flex eller svängradie. SL brädor svänger för tajt och GS brädorna kräver en folktom backe och rejäl lutning för att vara kul. Plus riktigt feta benmuskler. ;)

De sista tio åren har det dykt upp brädor som bland annat de jag tillverkar www.alpinepunk.com. De gjorda för friåkning och du orkar stå på en hel dag i backen och ha kul.

SuperSwede är en twintip som funkar både i och utanför pist. 24,5 i midja och 192 centimer lång, lite nosrocker. Svänger på en femöring och går att köra både med och utan hardboots. Här ett litet klipp med SuperSweden.

Har PM:at dig Riothammar

Utan att ha åkt omderna GS-brädor så är moderna GS-brädor lättåkta, decamber fram och bak gör de lättmanövrerade. Lång radie på tailen gör de lätt driftade samtidigt som det är lätt att tajta till radien.
Men det är ingenting man börjar sin carvingkarriär på, 20 m radie och 185 cm är en viss skillnad mor random burton med 8 m.

Och brädan köper man nog enklast från tillverkaren eller blue tomato som har Kessler.

Ok, damen und herren. Tack för era svar. Jag har marinerat dem och låtit dem rulla runt i munnen som en segdragen vinprovning.

Det blev en Burton Custom X 164 Wide med Cartel-bindningar istället. Det händer trots allt att farbror förirrar sig in i ett hopp och sträcker ut i en skitnödig backside air ibland. :cool:

Tillbaka
Topp