Var kan man köpa valla?

• Trådstartare Trådstartare calleengberg
  • Start datum Start datum
C

calleengberg

Guest
Var kan man köpa valla?
Jag behöver valla min snowboard nu som inte ska användas på ett litet tag, var kan jag hitta valla i sthlms området?

Senast ändrad:
Var kan man köpa valla?
Om du ska lägga undan den så vill du ha mjuk basvalla. Finns i dom flesta sportaffärer. Swix gula för +1 till +10 är bra om du ska konservera belag.

Var kan man köpa valla?
okej den ska ligga i säkert 4-5 månader, spelar det någon roll vilken av dessa +1-+10 man tar? för jag kan inte innerbörden av de olika graderna.
tack för svar

Var kan man köpa valla?
Det är temperaturen den ger bra glid i. Varmare snö, desto mjukare valla, och mjuk valla är bra för konserveringen och även som grundvalla.. Gå bara efter så varm som möjligt.

Var kan man köpa valla?
Var kan man köpa valla?
När säsongen är slut:

Täck hela belaget med ett tjockt lager varmvalla (gjord för plusgrader). Den ska inte sicklas av utan ska sitta på hela sommaren. Var noga med att den täcker kanterna på brädan och även stålkanterna, det är den här delen av brädan som slits mest.

Ta av bindningarna och låt dom vara av under sommaren.
Förvara brädan torrt.

Var kan man köpa valla?
Har en liten fråga som går ihop men denna så ja skriver den här

Är det viktigt att ha varmvalla? Har bara en valla som är för (-2)->(-10).
är det värt att köpa en varmvalla bara för förvaring du ja oftast inte kör i plusgrader?

Senast ändrad:
Var kan man köpa valla?
känn på den. känns det torrt är det bara att valla. ser det torrt ut borde du vallat för länge sen :) är du lite glidbög så kanske 2-3 gånger i veckan. haha
peace

Var kan man köpa valla?
snow_flake sa:
Har en liten fråga som går ihop men denna så ja skriver den här

Är det viktigt att ha varmvalla? Har bara en valla som är för (-2)->(-10).
är det värt att köpa en varmvalla bara för förvaring du ja oftast inte kör i plusgrader?
Det är inte jätteviktigt, en varmvalla är som sagts mjukare och går därmed lättare in i belaget. Vallan man lägger på vid förvaring skall främst skydda belaget så inte luften kommer åt och torkar ut det. Lättare och värma in en varm valla så det blir tätt. Kan man bara värma in en kall valla ordentligt så går det naturligtvis lika bra med en kall som en varm valla.

Kör själv med en kall valla då det då bara är att sickla av till vintern o köra med en gång.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp