Var köper man ny jacka?

Nosskire

Medlem
Var köper man ny jacka?
Dags att pensionsera min gamla whiteout cosmonaut och köpa en ny!
Är dock inte gjord av pengar så jag har inte lust att lägga ut 5000 kr på en ny jacka, även om det är moraliskt rätt att köpa från svenska butiker..

Så.. Var hittar man billigaste jackorna, usa eller europa. Någon tips på en webshopp? Märken som arc´teryx, Norröna mfl. Alla som kan göra bra skaljackor.

Var köper man ny jacka?
Jag skulle inte köpa från USA, då man kan åka på tull och det kan ta lång tid.
Googla eller kolla på prisjakt.nu
Dock så är det så att jackor från Norrøna och Haglöfs kostar, men för en fullvuxen som håller på med uteaktiviteter mycket, är det lätt värt sin peng.

/Ahlbäck

Var köper man ny jacka?
Utter sa:
Finns ju en hög med butiker i Barkarbyoutleten om du är i Stockholmsområdet. Annars borde det väl finnas en del av fjolårsgrejerna i butikerna fortfarande.

T ex http://www.norrona.com/Stores/Norrona-Barkarby
Det var min plan... Det fanns endast en rosa lofoten i large och en narvik i medium. Tyvärr blir den rosa lite för skrikig och medium blev för tight :(...

Peak borde också ha några bra grejer men har inte kollat där än.

Var köper man ny jacka?
Funkar inte Everest, altitude 8848 å liknande? eller är det för dåligt? Kostar iaf inte så mkt.

Sedan finns ju Cross också.

Senast ändrad:
Var köper man ny jacka?
Om man är ute efter Norrøna så är det kvalitet man är ute efter, priset är man ute efter om man köper Everest eller liknande.

Var köper man ny jacka?
http://www.outdoorworks.de/ (klicka på Mammut shop)
Köpt två fulla ställ Mammut (Jacka+byxor) därifrån. Grym kvalitet, och sparat ca. 40% jämfört med butik här i Schweiz varje gång. Mammut kostar annars ungefär som Peak Performance (i Sverige och här i Schweiz) för bättre grejor. Matchar lätt Arc'teryx och Norröna också. Rekommenderar modellerna Alagna och Alyeska varmt, GoreTex Soft shell, vilket jag tycker är mkt skönare att bära än GoreTex Pro Shell.

Tillbaka
Topp