Var ser man storleken på sina full tilts?

Har glömt vilken storlek jag har på mina fulltilt pjäxor och jag hittar det inte någonstans på pjäxorna. Är det nån som vet hur / var man kolla det? :P

Kollar innerskon som i allt annat skit som har med fötter att göra.
Eller så kollar du yttersulmåttet så får du en liten hum om hur lång fot du har (317 = 43, 305 = 41, detta är ungefärligt)

Det står inte i innerskon på den det har jag kollat, men om ja kolla yttermåttet på dom, hur långa ska dom vara om det är 26,5 respektive 27,5 ?

26.5 är en 41 dvs runt 305 mm yttermått, 27.5 är en 42.5-43 dvs runt 317 mm i yttermått, 28.5 är 44 och ett yttermått runt 335 mm. osv osv

Full Tilts 27 1/2 är 310mm i sulan.

Sen kan du se storleken på insidan av tungan. Står t ex 27 27,5 på insidan av mina.

Senast ändrad:
Utter sa:

Sen kan du se storleken på insidan av tungan. Står t ex 27 27,5 på insidan av mina.
Är det inte så att storleken som står på tungan, säger bara vilken storlek på pjäxan som tungan passar till.....?

eldanielo sa:
Utter sa:

Är det inte så att storleken som står på tungan, säger bara vilken storlek på pjäxan som tungan passar till.....?
Nix , tungan på mina så står det 26 - 27.5

Vilket betyder att dom passar till 2 olika skalstorlekar så du kan inte avgöra pjäxans storlek genom tungan.

Däremot är det inte så svårt att kolla på sulmåttet.

Mina 26.5or är 301mm.

edit: förihelvete ludvig! Du kan väl inte ha glömt det? ;D

Senast ändrad:
magnusericsson sa:
26.5 är en 41 dvs runt 305 mm yttermått, 27.5 är en 42.5-43 dvs runt 317 mm i yttermått, 28.5 är 44 och ett yttermått runt 335 mm. osv osv
Vart har du hittat den här infon? Det är olika långa sulmått från olika tillverkare. Ex. Lange=långa, Full-Tilt=korta

PNyberg sa:
magnusericsson sa:
Vart har du hittat den här infon? Det är olika långa sulmått från olika tillverkare. Ex. Lange=långa, Full-Tilt=korta
+1

Va och kollade hur stora pjäxor jag kunde få i mina bindningar utan att montera om , hittade en 26.5'a på 314mm som passade medans en 27.5'a på 315mm inte gick i utan att paja förspänningen

Och vad jag vet så är 26.5 42 och 27.5 43

http://www.sporttotal.se/image/cache/Sydsport/sko-storlekar-500x500.gif

okay, där ser man

ft.gif

där är iaf fulltilts storleksguide

PNyberg sa:
magnusericsson sa:
Jag vet att de är olika sulmått från olika tillverkare, det var en riktlinje det är därför det står "runt".
Jag vet att de flesta Lange, Rossignol och liknande som vi hade på hyran uppe i Lindvallen hade sulmått i dessa områdena.

Tillbaka
Topp