Tja!
Beror ju helt på vad du gillar för åkning!!!
Jag har säsongat i Serre Chevalier och det var det bästa någonsin!! =o)
Det är en genuin alppärla!! =o) Det var mkt bra åkning samt bra party!! Svenskarna som är där är lite tråkiga för det är bara farmen som gäller för dom (ett ställe som langley travel hade och typ bara svenskar som festar där). jag umgicks i ett stort härligt gäng med mest engelskmän men även franskar, aussies och nya zealändare!! det var det bästa partyt för det var många roliga hemmafester i olika challeys och många pubar och discon (som andra svenskar missade eftersom dom bara gick till farmen).
angåenge åkningen: serre har skogsåkning i världsklass!!! träffa några killar som säsongat mkt i kanada, som tyckte att serre hade bättre skogsåkning! (har dock inte varit i kanada själv), det är bra off pist och ett stort liftsystem. däremot saknar serre bra parker. snowboardparken var rutten (fransmännen kan inte bygga hopp!) men det fanns en ganska bra pipe och en rolig boardercross bana.
i säsongskortet ingår skiddagar i närliggande områden. Jag utnyttajade detta och var både i Alpe d'huez och Le deux alps som inte ligger längre än 2h därifrån.
Jag kan verkligen tipsa om Serre Chevalier!! När jag var där var det den bästa vintern på 10 år och huuuur mkt snö som helst!!! och att det står att det är 300 soldagar på hemsidan är sant, undra om det inte är mer soldagar!!! det e så himla fint väder där, hela säsongen var perfekt!!
däremot var jag där året efter och hälsade på lite kompisar.. det var en dålig säsong med lite snö.. men så kan det ju vara ibland, det gäller att ha tur!
Jag säger bara:
http://www.serrechevalier.com/