Var ska jag säsonga!?!?!

• Trådstartare Trådstartare Eez
  • Start datum Start datum

Eez

Ny medlem
Var ska jag säsonga!?!?!
jag har gjort 2 säsonger nu i sverige och håller på att dö av rastlöshet, det kniper i magen när snön börjar falla och det går inte att stanna. VAR ska jag ta vägen tycker ni! är det någon som vet något jobb någonstans, någon eller några jag kan hänga på, och göra en riktig kanonsäsong med!?!? skriv och puscha mig åt rätt håll!!!
take care

Var ska jag säsonga!?!?!
Vart som helst i alperna. Det är grymt över allt. Bara att välja efter om du vill va på ett stort, opersonligt ställe eller ett mindre, trevligare ställe där alla känner alla, om du prioriterar grym skidåkning eller fest.

Några förslag (finns säker mycket bättre)
För skidåkningens skull: Verbier, Serre Chevalier.
För party: Ischgl, Val Thorans.
För både och (och därav jävligt mycket säsongare): Chamonix, St. Anton.

Var ska jag säsonga!?!?!
känns ju som om jag letar efter det alla gör, super åkning och super partajj ;) tänkte om nån skulle någonstans och sa "tja, men vo har jobbkänningar, häng på oss".. typ ;)

Var ska jag säsonga!?!?!
Hehe... så lätt är det oftast inte. Inget kommer gratis. Men det är inte svårt att fixa om du åker ner tidigt. Typ nu.

Var ska jag säsonga!?!?!
Tja!

Beror ju helt på vad du gillar för åkning!!!

Jag har säsongat i Serre Chevalier och det var det bästa någonsin!! =o)
Det är en genuin alppärla!! =o) Det var mkt bra åkning samt bra party!! Svenskarna som är där är lite tråkiga för det är bara farmen som gäller för dom (ett ställe som langley travel hade och typ bara svenskar som festar där). jag umgicks i ett stort härligt gäng med mest engelskmän men även franskar, aussies och nya zealändare!! det var det bästa partyt för det var många roliga hemmafester i olika challeys och många pubar och discon (som andra svenskar missade eftersom dom bara gick till farmen).
angåenge åkningen: serre har skogsåkning i världsklass!!! träffa några killar som säsongat mkt i kanada, som tyckte att serre hade bättre skogsåkning! (har dock inte varit i kanada själv), det är bra off pist och ett stort liftsystem. däremot saknar serre bra parker. snowboardparken var rutten (fransmännen kan inte bygga hopp!) men det fanns en ganska bra pipe och en rolig boardercross bana.
i säsongskortet ingår skiddagar i närliggande områden. Jag utnyttajade detta och var både i Alpe d'huez och Le deux alps som inte ligger längre än 2h därifrån.

Jag kan verkligen tipsa om Serre Chevalier!! När jag var där var det den bästa vintern på 10 år och huuuur mkt snö som helst!!! och att det står att det är 300 soldagar på hemsidan är sant, undra om det inte är mer soldagar!!! det e så himla fint väder där, hela säsongen var perfekt!!
däremot var jag där året efter och hälsade på lite kompisar.. det var en dålig säsong med lite snö.. men så kan det ju vara ibland, det gäller att ha tur!

Jag säger bara: http://www.serrechevalier.com/

Tillbaka
Topp