Var ska vi åka?

FatMolly

Ny medlem
Var ska vi åka?
vi är två som ska åka på skidsemester den 15/1-05, frågan är bara var?

Vi har tittat på flera alternativ, men i Katalogerna skiljer dom sig inte så mycket åt. Därför söker jag nu hjälp från dera som känner alperna bättre.

det är fyra saker som är viktiga.

1) Snösäkerhet
2) Kötider i lifterna/trångt i backen (så litet av som möjligt)
3) Afterski
4) Generella priser i området (mat/dryck)

Jag är tacksam för all hjälp vi kan få!

Ps. Saalbach är uteslutet. redan varit där, och snösäkerhet är usel.

Var ska vi åka?
Rekomenderar Badgastein. Var där i början av februari -04. Helt OK med snö (o brukar vara så enl de som jobbade där). Lagom med folk = inga köer. Kanon afterski på SilverBullet
o kvällsös på Gatz & Oschlagbar. Billig lunch i backarna o hyggliga middagspriser. Tips = bästa repor i Sportgastein & köp öl o jäger på Euro-SPAR. Lycka till!

Var ska vi åka?
Punkt 1,2,3 låter som Val Thorens, eller Val Dísere. men inte punkt 4. men med lite god vilja och lite svensk snålhet så funkar det med pengarna också.
För att få alla kan jag rekomendera att antingen åka restresa och se var det snöat eller göra så att ni bor i en biort till det riktiga stället typ cervinia till Zermatt.
Eller om skidåkningen inte är det primära så testa mindre orter som Livigno eller Sölden.

Var ska vi åka?
Eftersom jag är Val D-T frälst så kan jag varmt rekommendera dem. Beställ ortsböckerna på respektive hemsida så blir ni lite mer sugna. Resebolag kan jag säga Lion eller Langley, Lion för bra pris och Guider som funkar bra. Langley får du 8 skidagar om du åker med buss.

Tillbaka
Topp