Nojlas
Aktiv medlem
Varför är alla freerideskidor för korta?
Som rubriken lyder, ska man skaffa sig en rejäl planka som tåler en stor o stark man får man söka med ljus och lykta för att hitta en. Varför är tillverkarna så fega med längden men vågar göra rejält breda (ibland kanske onödigt breda - vad vet jag?)
Söker man en skida 190-nästan 200cm är det lite trögt. Legend pro XXL på 194 och katanan på 197 erbjuds tack och lov!
Som extraknäckande skidförsäljare har jag i många fall märkt att folk drar sig för att köpa långa lagg med motivationen att de kanske blir för svårt med en skida som är längre än sig själv.
Är det skidtillverkare/skidbutiker som tänker på marginalkostnader?
Är det skidåkare som åker på för korta skidor?
Är det så att svensken är större än genomsnittseuropén? (/jänkaren)
Eller är det så enkelt att vi som åker 190+ är ena bakåtsträvande gubbtjyvar som borde förnya vår skidgarderob?
/188, 191 och 200cm
Söker man en skida 190-nästan 200cm är det lite trögt. Legend pro XXL på 194 och katanan på 197 erbjuds tack och lov!
Som extraknäckande skidförsäljare har jag i många fall märkt att folk drar sig för att köpa långa lagg med motivationen att de kanske blir för svårt med en skida som är längre än sig själv.
Är det skidtillverkare/skidbutiker som tänker på marginalkostnader?
Är det skidåkare som åker på för korta skidor?
Är det så att svensken är större än genomsnittseuropén? (/jänkaren)
Eller är det så enkelt att vi som åker 190+ är ena bakåtsträvande gubbtjyvar som borde förnya vår skidgarderob?
/188, 191 och 200cm
Senast ändrad: