Anzom
Aktiv medlem
Varför är skidåkare miljöomedvetna?
Löjligt. Varför blir inte alla skidåkare med lite självrespekt veganer och slutar köpa nyproducerad skit från Kina? Daaah?
Nej, man blir inte miljöhjälte bara för att man väljer att leasa en ny elbil för att resa till fjällen. Det handlar om vad man konsumerar under årets alla dagar.
Och nej, jag är inte perfekt heller.. typ 90% av mina skjortor hänger oanvända i garderoben.
Myndighet censurerade forskning om elbilar: ”Känslig” | Carup.se
En rapport om elbilar gömdes och mörkades ner av schweiziska myndigheter. Forskningen visade att nästan alla fossilbilar borde skrotas. Nu avslöjas skandalen om varför myndigheterna valde att tysta resultatet. Enligt den schweiziska forskningrapporten är det i nio av tio fall bäst för miljön...
"Enligt den schweiziska forskningrapporten är det i nio av tio fall bäst för miljön att skrota diesel- och bensinbilar direkt. Rapporten tog hänsyn till faktorer som fordonets livscykel, inklusive produktion av elbilar och deras batterier samt miljökostnader vid skrotning av befintliga bilar, skriver Motor.no."
Men det bästa vore om vi slapp dem och dess mikroplastgenererade utsläpp även i stadsmiljö. Att bo i en stad utan att störas av dessa 4 hjuliga plåtburkar vet jag knappt om det går.