Varför är tjejer SÅ mycket sämre än killar?

la_grave sa:
Ake_Astrom sa:
Men det kanske bara är det kvinnliga könet som måste skriva korrekt svenska, vi män får stava och skriva hur vi vill och ändå få vår skrifter bedömda efter sak inte hur vi hanterar det aktuella språket?
Vad får dig att tro det? Ovårdat språk sänker vem som helst, oavsett kön, ålder, utbildning, titel eller vad man nu väljer att titta på.
Jag gjorde ett förhastat antagande att POWERSIDE var av kvinnligt kön (vilket jag inte har belägg för).

Så kommentaren av ZANTARF sågs som ett ytterligare inlägg i debatten med tyngdpunk på person istället för sak.

Ovårdat språk kan bestå både av grammatiska fel och stavfel likväl som skällsord.

När det består av skällsord och påhopp så sänker det avsändaren.

När det består av grammatisk fel och stavfel så måste man som mottagare ställa sig över de och försöka läsa sakinnehållet.

Att inte kunna uttrycka sig på korrekt svenska kan ha många orsaker och dyslexi är bara ett exempel som på inget sätt har med tankeförmåga att göra.

bootfitta sa:
Jösses, skönt att en massa tjommar på ett skidåkarforum helt på egen hand lyckats motbevisa könsmaktstrukturerna i samhället, jävligt seriös diskussion. Ni äldre borde tänka på hur småskitarna på detta forum suger upp eran "kunskap" för att sedan applicera den på sitt vardagsliv.

Hittills bara ett seriöst inlägg i debatten och ingen har egentligen svarat på några av punkterna förutom la_grave's försök att vifta bort hela resonemanget utan att redovisa något utav sina claims.

Freeride@2014
Och ingen har ju presenterat något stöd för existensen av sk könsmaktsstrukturer, eller, vilket jag tycker vore mer intressant, om nu sådana föreligger, bevis för att de är omöjliga att bryta sig ur.

Jag gillar att dra paralleller till ålder/senioritet. Någon som anlitar en jurist tycker kanske att det känns bra att ta någon i 50-årsåldern med 30 års erfarenhet. En åldersstruktur som diskriminerar unga alltså, MEN en ung begåvad jurist kan faktiskt bryta sig ur den genom att bevisa sig själv i några processer. Är den möjligheten otänkbar om det skulle föreligga en sk könsmaktsstruktur?

Powerside sa:
Haha. Du som skriver detta inlägg borde skämmas. Genom forskning så är tjejer mycket mer smartare och "bättre" än killar. Så ni killar, skärp er nu! Det märks att ni är avendsjuk på tjejerna.
"Jadu, du har helt fel. Det finns så mycket som du lilla inte vet om tjejer. Tjejer har vunnit 80% mer än killar på tävlingar t.x.e melodifestivalen, idol, fotboll, tennis, golf, fångarna på fortet OSV. Du borde bara lägga ner det här dumma idiot forumet eftersom att du är så avendsjuk på tjejer så behöver du ju inte hålla på skriva en massa falsk fakta om tjejer? GIRL POWER!"

Du inser AKE_ASTROM vad det är du försvarar här. Myriaden av felaktig fakta, härskartekniker, osakligheter och allmän idioti blandat med felaktig fakta är för övervälmande för att att någonstans kunna förklaras med dyslexi utan att totalt idiotförklara alla som lider av det...

havreboll sa:
Powerside sa:
Haha. Du som skriver detta inlägg borde skämmas. Genom forskning så är tjejer mycket mer smartare och "bättre" än killar. Så ni killar, skärp er nu! Det märks att ni är avendsjuk på tjejerna.
"Jadu, du har helt fel. Det finns så mycket som du lilla inte vet om tjejer. Tjejer har vunnit 80% mer än killar på tävlingar t.x.e melodifestivalen, idol, fotboll, tennis, golf, fångarna på fortet OSV. Du borde bara lägga ner det här dumma idiot forumet eftersom att du är så avendsjuk på tjejer så behöver du ju inte hålla på skriva en massa falsk fakta om tjejer? GIRL POWER!"

Du inser AKE_ASTROM vad det är du försvarar här. Myriaden av felaktig fakta, härskartekniker, osakligheter och allmän idioti blandat med felaktig fakta är för övervälmande för att att någonstans kunna förklaras med dyslexi utan att totalt idiotförklara alla som lider av det...
Haverboll:
Jag förstår tyvärr inte alls vad du menar?
Vad jag gjorde var att ge ett exempel på saker som kan göra att språkhantering kan brista i vissa personers ögon och då inte har något som helst med bristande tankeförmåga att göra.

Och jag hänvisade till ett specifikt inlägg som blev i mitt tycke sågat på grund av språk, inte sak.
Jag har på intet sätt gett mig in i att analysera "alla" inlägg här på deras eventuella faktafel eller olika härskar tekniker.

Kan du utveckla vad du vill få fram?

havreboll sa:
Powerside sa:
Haha. Du som skriver detta inlägg borde skämmas. Genom forskning så är tjejer mycket mer smartare och \"bättre\" än killar. Så ni killar, skärp er nu! Det märks att ni är avendsjuk på tjejerna.
\"Jadu, du har helt fel. Det finns så mycket som du lilla inte vet om tjejer. Tjejer har vunnit 80% mer än killar på tävlingar t.x.e melodifestivalen, idol, fotboll, tennis, golf, fångarna på fortet OSV. Du borde bara lägga ner det här dumma idiot forumet eftersom att du är så avendsjuk på tjejer så behöver du ju inte hålla på skriva en massa falsk fakta om tjejer? GIRL POWER!\"

havreboll:
Jag förstår inte vad du menar?

Jag kommenterade ett svar på ett inlägg som i mitt tycke inte handla om sak utan om felaktigheter i det skrivna språket.

I det påpekade jag att det kan finnas anledningar till att språket brister som inte har några som helst kopplingar till vilken nivå på intelligens som den skrivande personen har och som exempel gav jag dyslexi.
Om du uppfattade det som ett påstående att någon speciell person led av just det problemet så beklagar jag min otydlighet.

Detta utan att ta någon som helst ställning till övrigt sakinnehåll i tråden eller på annat sätt påstå att jag gjorde en större analys på fakta eller härskar tekniker på övriga inlägg.

Kan du försöka förklara för mig hur du menar?

Nu har jag skrivit 2 långa svar på havreboll och inget verkar kunna sparas.
Kortfattat så skrev jag detta.
jag kommenterade en kommenterade om ett inlägg som vände sig mot språkhantering, inte sak.

I det så gav jag ett exempel på anledning till att språket kanske inte följde alla regler (dyslexi).

Jag har inte försökt analysera samtliga inlägg med avseende på härskartekniker eller sakfel.
Inte heller försökt peka ut någon som dyslexiker (eller hur det stavas).

Kan du förklara vad du menar?

jag kommenterade en kommenterade om ett inlägg som vände sig mot språkhantering, inte sak.

I det så gav jag ett exempel på anledning till att språket kanske inte följde alla regler (dyslexi).

Jag har inte försökt analysera samtliga inlägg med avseende på härskartekniker eller sakfel.

Ake_Astrom sa:
zantarf sa:
Powerside sa:
Jag hade tagit det du skriver på mer allvar om det faktum att du inte kan skriva svenska inte störde mig så mycket :)
Hmm! Så allt bedöms hur man kan skriva och behandla grammatiken?
Stackars Einstein och Mozart till exempel.
Men det kanske bara är det kvinnliga könet som måste skriva korrekt svenska, vi män får stava och skriva hur vi vill och ändå få vår skrifter bedömda efter sak inte hur vi hanterar det aktuella språket?
Om du inte kan hitta ett fel gällande faktan i det Powerside skrev så ger jag upp.

Senast ändrad:
Nu har visst en massa inlägg kommit med.
Ser faktiskt lite tjatigt ut.
Ber om ursäkt för det.

Havreboll:
Läser du inte vad jag skriver eller?
Kan väl förstå om du inte läser alla inläggen men välj ett åtminstone och läs.

För som det ser ut nu så pratar vi om helt olika saker.

Så jag upprepar. Jag har inte kommenterat något annat än det som handlade om någons förmåga att uttrycka sig i skift.

Så länge man inte använder skällsord, nedsättande omdömen eller liknade utan håller sig till frågan så kan man väl vi andra försöka läsa innehållet och inte hänga upp sig på det språkliga bruket.

Eller?

Senast ändrad:
Förlåt för det jag skrev, jag var bara lite sur på den som gjorde det här forumet och alla killar som bara gnäller på tjejer. Inget kön är bättre än det andra, både killar och tjejer är lika bra.

Tillbaka
Topp