varför detta ständiga snack om ghettogansters?!

looovisa

Ny medlem
Lovisa, Emma o Malin (lovisa, EmmmaL, pulkaa)

Okej. vi kommer från lidingö, visst skyddad uppväxt, och vi vet inte så jävla mkt om vad som är gangsta/inte gangsta.. men bara för att man klär sig i stora kläder är man väl inte gangsta, eller? det är ju samma sak som att jag skulle ta på mig en kattdräkt och säga "nu är jag katt!".

Ghetton är områden där man stängde in judar under andra världskriget, fattar inte riktigt vad det har med newschoolåkning att göra?
De flesta sponsrade och duktiga åkare på freeride verkar ju gå in jävligt hårt för hela ghettostilen (klädmässigt, pratmässigt..), varför måste man låtsas vara något man inte är? Kan ni inte bara åka skidor grymt, ha kul och vara nöjda med det..?

Sen undrar vi hur många ghettogangstas på den här komjunityn (hähä) som röker på, bär vapen, är hallickar och sånt? för det är väl vad riktiga gangstas gör?

Folk får väl iofs se ut som dom vill, klart att man ska ha baggy kläder och schalar för ansiktet om man nu gillar det, men snälla, SNÄLLA lägg ner "nigaaaz, piiiis, stiiiis, kiiip it riiil"-snacket.

Visst kläderna är snygga, men är det verkligen GHETTO?
Sen hela den här "blingblingskitenforlaaajf"..allvalrigt talat, det ser bra ut på MTV, men ser man en mänska med sånt på sig på stan är det bara patetiskt..och i backen ska vi inte tala om..sen man nån som har blingsmycken i backen tar man fan fram kameran.

Alla behöver inte ta åt sig, och om ni tycker annorlunda så kör på det..tycker det är lite synd att man inte kan ha olika åsikter på det här forumet utan att tråden stängs ner.

Puss på rumpan.

Senast ändrad:
ojojOJ vad vi kommer bli trackade..haha undrar hur många kommentarer om "jävla lidingöbarn" man kommer få höra..:D

Gött nån som fattar :D

bryr mig inte om kläderna men deras "attetyd" som om dom köpt den på lidel...

NO OFFENCE DUDES!

Niggha please! what are you bitching about?

Senast ändrad:
jag har pistol, bling bling, baseball bat osv. när ja åker..
jag e hallick också..
känner även 50

ni har ju fått allt om bakfoten, allihopa.. RIKTIGA gangsters var ju de där stiliga killarna som höll på i Chicago på 30-talet, med välskräddade kostymer och panama-hattar. Don & the Mob liksom... De där hip-hop-nissarna som håller på med gänghäng och röker braja är inte gangsters, de är något helt annat..

Nu tycke jag inte att vi borde ta efter några av dem, för båda grupperna håller ju på med en del tokiga saker, som att döda folk och sådär. Jag är för fler hippieskidåkare, varför inte börja klä oss i färgglada batik-tröjor och förespråka fred, kärlek och förståelse? Det skulle vara en fin kontrast till alla basketlinnen och gängsnack som cirkulerar på våra skidorter.

Senast ändrad:
Hahaha. men för i säkerhets skull så bytar vi kicka! haha...
Lägg nner asså, sköt ditt så sköter vi vårt.. Jag kan satsa en femma på att du inte ens åker skidor eller har nått med saken att göra.. Peace out n' stay black...
Willy Wonka ooooooowns ya, fellin' it?

kicka_dee sa:
Hahaha. men för i säkerhets skull så bytar vi kicka! haha...
Lägg nner asså, sköt ditt så sköter vi vårt.. Jag kan satsa en femma på att du inte ens åker skidor eller har nått med saken att göra.. Peace out n' stay black...
Willy Wonka ooooooowns ya, fellin' it?
jora, vi åker en jävla massa skidor

Senast ändrad:
Av: lovis-a 2006-05-30 14:34 Svara

eeey yoooo wiggaaah!! blingbling motherfucker, gannnngggztaaaaaaa.
pease out man!! FREDUT

pease out man!! FREDUT

pease out man!! FREDUT

pease out man!! FREDUT

Lidingö barnet är alltså schitzo+
?
eh? no

HAHA Was is das.. ?

hellskotta va alla whinar hårt då..

Låt alla Gängsta va.. ! va faan chill !

Marrccus sa:
HAHA Was is das.. ?

hellskotta va alla whinar hårt då..

Låt alla Gängsta va.. ! va faan chill !
Gängsta? Finns det ngt på den här sidan som är gangster över huvudtaget??

Joo.. sebastian_p, du verkar ju ha allt.. el? :)

sebastian_p sa:

pease out man!! FREDUT

pease out man!! FREDUT

pease out man!! FREDUT

pease out man!! FREDUT

Lidingö barnet är alltså schitzo+
?
eh? no
jag driver ju fan om det,

Senast ändrad:
blom sa:
ni har ju fått allt om bakfoten, allihopa.. RIKTIGA gangsters var ju de där stiliga killarna som höll på i Chicago på 30-talet, med välskräddade kostymer och panama-hattar. Don & the Mob liksom... De där hip-hop-nissarna som håller på med gänghäng och röker braja är inte gangsters, de är något helt annat..

Nu tycke jag inte att vi borde ta efter några av dem, för båda grupperna håller ju på med en del tokiga saker, som att döda folk och sådär. Jag är för fler hippieskidåkare, varför inte börja klä oss i färgglada batik-tröjor och förespråka fred, kärlek och förståelse? Det skulle vara en fin kontrast till alla basketlinnen och gängsnack som cirkulerar på våra skidorter.
Hihi bra ide, Har sett nåra med lite mer reagge stil så det börjar luta åt rätt håll :D

jag skulle inte kalla de ghetto heller så.. ute slut mej från allt detta crap

sebastian_p sa:
jag har pistol, bling bling, baseball bat osv. när ja åker..
jag e hallick också..
känner även 50
det låter ju jättegulligt..slår vad om att du har gjort en egen låt också där du rappar på svengelska om hur ghetto du är ;)..
nej men om ni vill hänga med i den allra senaste skidtrenden är det inte hippie eller gangsta eller något sånt som gäller, utan inga kläder alls!

go naked!

ja typ kolla pulkaa skriver " nej men om ni vill hänga" med mera.. många skriver så att de sytfar på mång.. liksom

tog någon bort mitt inlägg??? willy and kicka is the cheap monday crew, emo emo!

NEEEJ, de e klart vi inte syftar på dejj..!!! Mahaa.. :)

Willy_Wonka sa:
ja typ kolla pulkaa skriver " nej men om ni vill hänga" med mera.. många skriver så att de sytfar på mång.. liksom
que? jag riktade mig till alla på forumet, tänk vilken uppmärksamhet den här sporten skulle få om vi alla körde naket..haha

aae, men de e lugnt, pulkaa firrar fler värmestugor... eller hur maale.?!

lätt..fast det kan bli lite kylit om man trillar..jaja det är ingen sport för veklingar, lite kyla får man ta haha..

palla riktigt svensson folk som "tror" dom är "gangsta", haha det är fan de töntigaste ja vet!

nysvenskar kan ju hålla på de bryr ja mig inte om, men sen när svensson sätter igång.. där går gränsen för hur cool man får va !

blom sa:

så sant! och köra på hippie stilen skulle va ganska kul... fast jag skulle nog bli den första metal-hippien :D

Suck!
- Då var vi tillbaka till en tråd som är helt värdelös och är här utan någon speciell och viktig anledning.
Först och främst kan vi förknippa denna tråd med "gay" tråden gjort av Jon och Wester för ett tag sedan, som dock blockerades. Den tråden var helt värdelös där J/J sa att "man ska inte säga att saker är gay, det är en sexuallitet". Exempelvis för denna "Man får inte säga att man är 'ghetto' eftersom det ordet inte härstammar från det vi alla tror".
Okej!
Jag förmodar att ni skapat denna tråd Utan någon som helst bakgrund till era åsikter?
Och då har vi kommit in till era egna åsikter och värderingar.
T.ex. som att vi skulle säga till er fina lidingöbor; som blivit uppväxta i en tryggmiljö, vad menas med det egentligen?, -varför har inte ni fått en riktigt uppväxt där ni fått tagit del av andra kulturslag? Då vi kan räkna in dessa ghetto människor, samt hipphoppare, svartrockare, syntare, luffare, you name it.

Varför inte låta ghettosarn vara? Och ha era Egna värderingar om andra i er bakficka nära där det från början uppstod ifrån.

Så denna träd skulle också kunna blockeras. Fokusera på att skriva vettiga trådar istället, i alla fall hämta fram lite fakta och summera erat argument Mot dem som har stilen "ghetto".

Godnatt. /v

om ni så gärna vill ha hippe så blir be bara mer weed å e trippar? ööh smartisar!

blom sa:
klockrent. den som börjar åka i kostym är min gud :)

lovis-a sa:

(klädmässigt, pratmässigt..), varför måste man låtsas vara något man inte är? Kan ni inte bara åka skidor grymt, ha kul och vara nöjda med det..?
Jadu... Lidingöbor är NOG rätt människor att föreläsa om hur man är sig själv. Canada Goose ngn?

Räkna med en ren kopia på denna tråden med Paris Hilton-wannabes som ämne.

Hang loose canada goose.. mmmm... Cheap Monday is the real Shiat!! Me and j dawg are Cheap J n' K...

Signelinho sa:
lovis-a sa:

(klädmässigt, pratmässigt..), varför måste man låtsas vara något man inte är? Kan ni inte bara åka skidor grymt, ha kul och vara nöjda med det..?
Jadu... Lidingöbor är NOG rätt människor att föreläsa om hur man är sig själv. Canada Goose ngn?

Räkna med en ren kopia på denna tråden med Paris Hilton-wannabes som ämne.
Vadårå? Canada Goose... Nupp, inte här intee!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp