varför detta ständiga snack om ghettogansters?!

EmmmaL sa:
Jasså, det är mina gästboksinlägg du menar..?
Ja, exakt dom menar jag. :) Trevligt att du/ni förstod det tillslut.
Men du måste förstå att det hela ser sjukt komiskt ut när ni först fixar denna tråd sen så pratar ni Utanför <- tråden en massa ghettoslangspråk, och det uppfattar jag som sjukt ironiskt alltihopa. Ironiskt att ni drar upp en tråd som kanske var seriös från början, ironiskt att ni själva är ironiska utanför trådens diskussion; vart jag vill komma är, När kommer det oironiska?
Kanske vore bra att inte komma med såna fördomar som ni gjort om ni inte ens själv kan styra eran "ghettopersonlighet", det enda ni visar nu är att vi alla har en liten ghettomänniska i oss, fast vi kanske inte vill; så som ni lagt fram det.

Nej nu måset jag ut o städa lite på gårn', kanske kommer främmande.. (fast vem bryr sig hur det ser ut på landet i det 'otrygga', har ju dock inte det lika tryggt som på lidingö... på tal om det, vad menar ni egentligen med det? Vad har det med ghettosammanhanget att göra?)
puss/v

kan inte alla bara va som dom vill va å så kan alla sluta klaga. eller så e de kanske bara folk som är avundsjuka och måste istället tracka ner på andra... för vem orkar igentligen skriva en liten novell om hur andra ser ut???

foruminlägget=seriöst
det vi skriver till varann på gangstaslang i gästböcker=driver

sådärja.

Senast ändrad:
pulkaa sa:
foruminlägget=seriöst

sådärja.
Men varför driva om det.
Jag tror hela inlägget hade blivigt väldigt mycket seriösare om ni inte hade drivigt om det i gästböckerna. Även om ni driver så vet itne alla det och då blire misförståd.

Fille90 sa:
pulkaa sa:
foruminlägget=seriöst

sådärja.
Men varför driva om det.
Jag tror hela inlägget hade blivigt väldigt mycket seriösare om ni inte hade drivigt om det i gästböckerna. Även om ni driver så vet itne alla det och då blire misförståd.
Exakt! Om ni ska dra fram med en sån här diskussion/argumentation som förmodligen ska väcka en slags uppmärksamhet här på freeride.se, så kan ni väl hålla er på det torra istället för att vränga fram o tillbaka med en skakad dubbelmoral!
Men ni svarade inte på; vad har eran trygghet från lidingö med det hela att göra?
När ni säger något sånt så tror man att ni menar att ghettosar kommer ifrån OTRYGGA förorter. Det låter inte alls fel, och sen kan jag förstå allas kommentarer om JL-brudar osv med tanke på att ni lägger fram det så.
Jag drar nu denna slutsats att ni skapat denna tråd i ett barnsligt pådrag av orelaterad fakta om hur det egentligen ligger till, för att skapa en irritation hos de flesta freerider's; då de flesta åker i pösiga kläder och har en ghettostil.

btw, jag har verkligen städat fint här ute på tomten nu. Här i det otrygga :P Ghetto 4-life.

Bravo viktor. Du kan det där med tomtstädning:D

Håller med exact det du skriver.
Jag skulle tro att lovisa emma och pulka eller vad dom heter bara är några fjortisar som hade lite tråkigt och skulle ha lite kul genom att starta en helt värdelös diskussion:D

lovis-a sa:
sebastian_p sa:
Av: lovis-a 2006-05-30 14:34 Svara

eeey yoooo wiggaaah!! blingbling motherfucker, gannnngggztaaaaaaa.
pease out man!! FREDUT

pease out man!! FREDUT

pease out man!! FREDUT

pease out man!! FREDUT

Lidingö barnet är alltså schitzo+
?
eh? no
jag driver ju fan om det,
mm säkert

ni har het rätt man är inte gangster för att man har baggy kläder....
om man e real gangster kör man kostym å hatt..

RIKTIGT SMARTA TJEJER :D

Senast ändrad:
Waster sa:
haha lyckat waster men vems teaser menade du?
Skulle gärna se vilka muppar som står med en hagelbössa i sin teaser haha vilka idioter.
Vad fan har det emd skidåkning att göra! man sprider fel vibbar!
Skidåkning handlar inte om att döda varandra eller bilda gäng.
Det handlar om att ha kul!

det vore bra om alla bara slutar fälla onödiga kommentarer, annars kommer dom bergis stänga ner den här tråden också..måste säga att moderatorerna verkar ganska stiffa..
jaja skitsamma i stället för att skriva tex "blablabla!" kan väl nån som anser sig själv som gangsta berätta vad den tycker är gangsta?
jag tycker inte att det hänger på kläder..

pulkaa sa:
det vore bra om alla bara slutar fälla onödiga kommentarer, annars kommer dom bergis stänga ner den här tråden också..måste säga att moderatorerna verkar ganska stiffa..
jaja skitsamma i stället för att skriva tex "blablabla!" kan väl nån som anser sig själv som gangsta berätta vad den tycker är gangsta?
jag tycker inte att det hänger på kläder..
håller med dig malin, det har inte med kläderna o göra..

"De flesta sponsrade och duktiga åkare på freeride verkar ju gå in jävligt hårt för hela ghettostilen -------->(klädmässigt, pratmässigt..)<----------, varför måste man låtsas vara något man inte är? Kan ni inte bara åka skidor grymt, ha kul och vara nöjda med det..?"

det var ju inte kläderna nyss? :S äre jag som är dum eller börjar du ändra dig nu eller? Föresten äre väl fan inte eran sak att bestämma hur folk ska se ut/agera/prata? vill vi ha stora kläder och prata på ett visst sätt så låt oss? vi gnäller inte på er i era super tajta sportställ med 45 lagers gore-tex. sen om man är gangstah eller inte är väl en annan sak, men varför ska du hacka på det egentligen? måste man röka weed och vara pimp för att man gillar att se ut på ett visst sätt i backen? tycker inte jag iaf. dom som egentligen är wack i den här diskussionen tycker jag verkar vara ni. so cut the crap.

Senast ändrad:
Fille90 sa:
haha lyckat waster men vems teaser menade du?
Skulle gärna se vilka muppar som står med en hagelbössa i sin teaser haha vilka idioter.
Vad fan har det emd skidåkning att göra! man sprider fel vibbar!
Skidåkning handlar inte om att döda varandra eller bilda gäng.
Det handlar om att ha kul!
Upptäckte att jag svarade i fel tråd:D men ändå haha

Åres Finest Teaser! Take a look

Ganghstaaa fåålajjjf!!!! Eller inte

Senast redigerad av en moderator:
Cougah sa:
"De flesta sponsrade och duktiga åkare på freeride verkar ju gå in jävligt hårt för hela ghettostilen -------->(klädmässigt, pratmässigt..)<----------, varför måste man låtsas vara något man inte är? Kan ni inte bara åka skidor grymt, ha kul och vara nöjda med det..?"

det var ju inte kläderna nyss? :S äre jag som är dum eller börjar du ändra dig nu eller? Föresten äre väl fan inte eran sak att bestämma hur folk ska se ut/agera/prata? vill vi ha stora kläder och prata på ett visst sätt så låt oss? vi gnäller inte på er i era super tajta sportställ med 45 lagers gore-tex. sen om man är gangstah eller inte är väl en annan sak, men varför ska du hacka på det egentligen? måste man röka weed och vara pimp för att man gillar att se ut på ett visst sätt i backen? tycker inte jag iaf. dom som egentligen är wack i den här diskussionen tycker jag verkar vara ni. so cut the crap.
men du fattar ju inte.

=

att ni "ghettomänniskor" tror att ghetto är klädstilen o hur man pratar.. ghetto är ju fan ettt ställe där man bor.. ett ställe där man stängde in judarna på andravärldskriget.
Visst ni har asballa kläder o sånt, det tycker ja faktist men det är inte ghetto, det är det vi vill komma fram till.
Ghetto är inte klädstilen o hur man pratar!!

Men snälla är ni tre stycken flickor från lidingö schizofrena?! Nu börjar man faktiskt undra.

En ska innan jag 'börjar' med mitt; att skriva i diverse forum kräver ingen speciell intelligens. Människan han 9 intelligenser och dom som skriver t.ex. "blabla" - "jag trodde det va i lidingö man stängde in judarna", vet nog inte ens själv att man bär 9 intelligenser och 5 sinnen. Onödiga inlägg till tråden kan undanbes så kan ni ta erat ploj till www.lunarstorm.se/klotterplanket.
För oss som vill föra en diskussion här på tråden tycker det är onödigt att "ni" ska komma här och tönta er som om det vore en söndagsskola. Detta ämne dessa flickor tar upp är ett diskussions ämne, och ni förlöjljar er själva bara. Så, sådant undanbes, tack!

---

*I överförd bemärkelse är ett getto ett fattigt område där socialt utsatta bor av ekonomiska skäl (ett urdrag ur den fria encyokopedin)

Flickor flickor, får jag kalla er flickor? För nu börjar det likna barnsaker här. Man kliver upp mitt i natten för att börja med lite efterhängandes skolarbete och glider in på eran tråd och märker att ni börjar ändra er åsikt? Eller i alla fall byta och omkorrigera alltihopa. :S

Så de det utdraget från DFE så kan man kanske löst sett säga att en getto-person är en person från förorten. Sen en annan sak, jag tror inte att dom som bär "gettostilen", som ni själva säger att dom bär, kallar sig för getto ELLER gangster (tror inte jag behöver titta upp vad gangster står för :O MEN ni flickor< kanske skulle ta o göra det?)

Sen jag halvciterar: "Varför kan man bara inte vara sig själv och åka skidor, o ha kul!" Sa ni så? :S hmm ..
De som är dom själva då? Vad ska dom göra åt saken? INTE vara sig själva?
Alltså jag fattar inte, tror ni att ni kan komma som en slags "gudshand" eller "sändebud" från de högre makterna som säger hur folk ska bära säg åt?

Jag tror inte ni flickor var redo för en argumentation, då era grunder är löscement!! Kanske ska stagda era åsikter, sen komma tillbaka, göra en ny tråd... sedan säga vad ni vill. För nu tycker jag att ni bara flummar det hela, ni verkar inte mogna för detta på ett enda sätt. Ni har inte sagt något som bevisar att det ni säger kan vara rätt. Ni har inte arguumenterat tillbaka då jag kallat er för att ha en dubbelmoral. Det verkar som om att ni ignorerar det man försöker diskutera? Hur gammla var ni? 14? 13? Någonstans där kan jag tro.

btw; gangster och getto, tror inte allvarligt att folk tror dom är nå jävla maffia guys, eller att dom härstammar från ett judasläkte eller kommer ifrån Compton och är gettos!
Sjukt.

Tyvärr har jag inte mer tid för detta inlägg, har för mig att det var något mer jag skulle säga än o upprepa vad andra sagt.
Men tjejer, om ni ska leda <- en tråd -> delta i den också! Ett tips bara...

Aja, skolarbetet väntar på mig. Mot framtiden flickor :)
/v

"Sen hela den här "blingblingskitenforlaaajf"..allvalrigt talat, det ser bra ut på MTV, men ser man en mänska med sånt på sig på stan är det bara patetiskt"

"haha skönheten ligger ju i betraktarens öga så jag vet inte"

alla kanske inte vill at ni ska tycka att de ser bra ut - smaken är som baken(hahaha) Vad du/ni tycker är patetiskt, tycker andra är snyggt. Vilken betraktare vill man själv ska tycka det är snyggt?

"SNÄLLA lägg ner "nigaaaz, piiiis, stiiiis, kiiip it riiil"-snacket."

Varför pratar ni så själva i varandras gb? halvcitat "vi är ironiska".. Det kanske inte bara är ni som skojar.

Sen att ni har massa fördomar som om att riktiga gangstas röker på och liknande, vissar bara att ni inte är pålästa.

"Alla behöver inte ta åt sig, och om ni tycker annorlunda så kör på det..tycker det är lite synd att man inte kan ha olika åsikter på det här forumet utan att tråden stängs ner. "

vilka ska ta åt sig då? de som är "wannabegangsta" men tycker lika? förstår inte riktigt.

Och sen så är det självklart att man får tycka olika på detta forum och skriva det man vill, så länge man håller sig inom svenska lagar och inte spammar sönder än tråd. Visa mig 1 exempel på att en tråd blivit låst så ska jag äta upp min strumpor och lägga ut filmen på internet. :)

"De flesta sponsrade och duktiga åkare på freeride verkar ju gå in jävligt hårt för hela ghettostilen (klädmässigt, pratmässigt..)"

och varför är det så. Jag märker fler duktiga åkare utan ghettostilen än med! Men om det är som ni säger sp: Syns dessa mer? får dessa lättar spons? isf har de ju lyckats.

Ni bor i sthlm, skulle tippa att ni max är uppe i fjällen 3 ggr per år, hur vet ni hur jargongen och allt är där? är allt ni säger baserat på vad visa skriver på ett FORUM?

Men tillsist vill jag också säga att jag förstår eran åsikt, och att inlägget antagligen blev lite fel. Om det hade varit IRL hade jag antagligen hållt med, personligen tycker jag inte det är snyggt med "bling-bling" Jag hatar mentaliteten att det är häftigt att vara pimp, man är grym om man limmat på 20 tjejer, vapen och droger är bara coolt osv.

Men jag kan förstå att många 13åringar tycker det är häftigt att vara gangtsa inför sina polare, hur många av dessa tror ni siter hemma och säger, niggah peace out och sånt?

Skiersdown sa:
"Sen hela den här "blingblingskitenforlaaajf"..allvalrigt talat, det ser bra ut på MTV, men ser man en mänska med sånt på sig på stan är det bara patetiskt"

"haha skönheten ligger ju i betraktarens öga så jag vet inte"

alla kanske inte vill at ni ska tycka att de ser bra ut - smaken är som baken(hahaha) Vad du/ni tycker är patetiskt, tycker andra är snyggt. Vilken betraktare vill man själv ska tycka det är snyggt?

"SNÄLLA lägg ner "nigaaaz, piiiis, stiiiis, kiiip it riiil"-snacket."

Varför pratar ni så själva i varandras gb? halvcitat "vi är ironiska".. Det kanske inte bara är ni som skojar.

Sen att ni har massa fördomar som om att riktiga gangstas röker på och liknande, vissar bara att ni inte är pålästa.

"Alla behöver inte ta åt sig, och om ni tycker annorlunda så kör på det..tycker det är lite synd att man inte kan ha olika åsikter på det här forumet utan att tråden stängs ner. "

vilka ska ta åt sig då? de som är "wannabegangsta" men tycker lika? förstår inte riktigt.

Och sen så är det självklart att man får tycka olika på detta forum och skriva det man vill, så länge man håller sig inom svenska lagar och inte spammar sönder än tråd. Visa mig 1 exempel på att en tråd blivit låst så ska jag äta upp min strumpor och lägga ut filmen på internet. :)

"De flesta sponsrade och duktiga åkare på freeride verkar ju gå in jävligt hårt för hela ghettostilen (klädmässigt, pratmässigt..)"

och varför är det så. Jag märker fler duktiga åkare utan ghettostilen än med! Men om det är som ni säger sp: Syns dessa mer? får dessa lättar spons? isf har de ju lyckats.

Ni bor i sthlm, skulle tippa att ni max är uppe i fjällen 3 ggr per år, hur vet ni hur jargongen och allt är där? är allt ni säger baserat på vad visa skriver på ett FORUM?

Men tillsist vill jag också säga att jag förstår eran åsikt, och att inlägget antagligen blev lite fel. Om det hade varit IRL hade jag antagligen hållt med, personligen tycker jag inte det är snyggt med "bling-bling" Jag hatar mentaliteten att det är häftigt att vara pimp, man är grym om man limmat på 20 tjejer, vapen och droger är bara coolt osv.

Men jag kan förstå att många 13åringar tycker det är häftigt att vara gangtsa inför sina polare, hur många av dessa tror ni siter hemma och säger, niggah peace out och sånt?
-Sant.
"skiersdown" avrundade och summerade innehållet i denna tråd på ett fint sätt, och därför anser jag att vi kan sätta punkt för denna diskussions argumentation.
(synd bara att flickorna inte hade mer att säga)

Ändrat åsikt?!?!?!
HAHAAAA! BTW, Rosenperla..! GUD ÄR MED MIG!!
Å, Skiersdown.. Jag äger dig på att åka skidor... !!

"Alltså jag fattar inte, tror ni att ni kan komma som en slags "gudshand" eller "sändebud" från de högre makterna som säger hur folk ska bära säg åt?"

kanske vem vet?

rosenperla sa:
EmmmaL sa:
"Alltså jag fattar inte, tror ni att ni kan komma som en slags "gudshand" eller "sändebud" från de högre makterna som säger hur folk ska bära säg åt?"

kanske vem vet?
Kanske står för: Kanske du är jehovas?
Å vem va de som skrev: "Alltså jag fattar inte, tror ni att ni kan komma som en slags "gudshand" eller "sändebud" från de högre makterna som säger hur folk ska bära säg åt?"

Senast ändrad:
Har det med saken att göra? Men du själv sa att du har gud på din sida, då undrar ajg om du är kanse jehovas :O hmm .. har du supit, flicka lilla?

vad kan ett bar brudar från lidigo om ghetto och skidor? dom kan väll bara shoppa kläder.

LantzeN sa:
vad kan ett bar brudar från lidigo om ghetto och skidor? dom kan väll bara shoppa kläder.
fan vad bra att du vet så mycket om vad som är ghetto! det har jag ju frågat men alla vägrar svara! eftersom jag tycker att typiska saker för ett ghetto är typ prostitution, knark och kriminalitet och du säger att det är helt åt helvete fel, så berätta, vad ÄR ghetto då?

vad vet en kille från östersund om "brudar från lidingö"?

EmmmaL sa:
Å, Skiersdown.. Jag äger dig på att åka skidor... !!
För det första så åker inte jag skidor för att "äga" andra och var bättre. Du är säkert bättre än mig på att hoppa. Allt beror ju på vad man tränar på. Jag skulle tycka att det var ganska kul om du "ägde" mig i t.ex Nordalsbranten. Alltid kul med duktiga tjejer :)

Om jag var i din situation skulle jag försöka ta lärdom och sedan kanske skapa en ny tråd skulle jag skapa en ny tråd om ämnet, utan fel som påpekats. Det hade nog kunnat blir intressant om man fått en annan vinkel på den.

Som jag sa innan så är min åsikt ganska klar om ni läser det tidigare inlägget. Jag störde mig bara på alla fel och att det då blir motsatt effekt mot vad som var tänkt.

/Den som blir ägd på skidor

Var inte så jag menade Skiersdown..! Der var bara det att du påstod att jag åker skidor 3 gånger per år.. Vad vet du om hur mkt jag åker skidor..? :P
Och kan du säga vad det var som var så fel..? Eller NEJ, gör inte det förresten.. Du har ju redan skrivit ALLA fel... Glöm det!

Argumenten brassar från EmmaL; argumentfulla?
Snälla, ni har inte sagt vad ni tycker är ghetto, och om ni påstår att det är horor och knark ja då har ni formulerat er ganska fel i topicen :O
Varför ska ni göra en tråd där alla får säga vad dom tror är en ghetto-person? Då kan vi lika gärna göra en tråd som säger "Vad utmärker en Lidingö-fjortis?"
Sen så åsikten om en ghetto person är nog lika konkret som att veta om innekillar. Ghetto är inte använd för att dom kommer från ett ghetto eller något liknande, utan för att det just är "ghetto"; alla dessa människor i förorterna är knappast tight-klädda! De människor i förorterna, oftast utlänningar, bär pösiga kläder, därav kan man kanske konstatera att man använder ordet "ghettostile" på någon som åker skidor just för att de människor som bor i ghettosamhället bär sådana kläder.

Getto för mig är då en person, oavsett färg, kön, ålder, som bor utanför det välbärgade samhället, förorten. Den personen bär pösiga kläder och är i typ med hipphopp och blingbling; på samma sätt som ni är i "bling bling" med skor, eller att man är i "bling bling" för diverse kläder eller utsmyckning av rum osv. Dera blingbling är då utsmyckning till högsta grad, på bilar, på människor ja tomtar o hus med.
Jag tror inte jag behöver säga mer om vad jag tycker är getto, det säger säg självt det jag sagt och behöver inte vidarutvecklas.

Säg mig nu vad ni anser är getto, om vi börjar om från början menar jag!

-> Glad sommar / sommarlov, btw.

Tillbaka
Topp