varför detta ständiga snack om ghettogansters?!

Kan inte alla äckliga fjortisar från Lidingö/landet/sthlm och överallt som tror sig veta allt om skidåkning när de är 15 hålla käften stängd och stänga tankefabriken.

Jagharingetbättreförmigänattåkaskidorellerskoterochpappabetalarsåjagharråd
attåkatillåre15ggrperårsåattjagkanjibbaibräckahelatiden snällahåll käften. Ni förpestar ett forum som numera endast verkar vara till för fjortisar som undrar om PE e bra och om huruvida ghetto är bra eller inte!

Jag vet att det är alldelses för mycket begärt men kan vi inte strunta i att försöka kopiera allt det dåliga från NS?

Eller måste det införas något skydd mot idioter under 18 år?

Att dessa två guzzar från den stora ön i öst startar en sån här tråd är ju att göra parodi på sig själv. Jag hatar att skriva såna här inlägg men vilka val har jag när allt handlar om sån här jävla skit.

Kan inte innehållet på sidans forum bli lika bra som sidan får pris för sin förträfflighet....?

Senast ändrad:
Detta om ghetto handlar ju mest om de yngre åkarna som tror sig äga allt. Sen är det endel i min ålder som är likadana men de flesta får ner fötterna på jorden liksom i allt annat i livet när de blir lite äldre.

Ghetto = slum-områden. Det kan vara så att ordet har sin födsel från andra världskriget men ghetto betyder numera osäkert & fattigt område.

Sen förstår jag inte poängen i inlägget med att ni kommer från Lidingö? Jag tror inte spec. många av oss som svarar på denna tråden bor i ett riktigt ghetto; så ifall man bor i Örebro, Göteborg eller Lidingö tror jag spelar en mindre roll i sammanhanget..

har iofs aldrig i hela mitt 15åriga live sett en enda blinbling bög i backen, men jag lovar, ser ja en ska ja ta kort på den o lägga ut bilden här i en egen tråd så andra kan glädjas

EmmmaL sa:
Var inte så jag menade Skiersdown..! Der var bara det att du påstod att jag åker skidor 3 gånger per år.. Vad vet du om hur mkt jag åker skidor..? :P
Och kan du säga vad det var som var så fel..? Eller NEJ, gör inte det förresten.. Du har ju redan skrivit ALLA fel... Glöm det!
Om du läser vad jag skrev så påstod jag ingenting, där har vi skillnaden mellan er och mig. Jag skrev att jag tippar(vilket i detta sammanhang betyder tror) att ni åker skidor i fjällen max 3 ggr per år. Och det av flera anledningar. Bl.a bor ni på Lidingö(spelar ingen roll att det är lidingö f.ö), hur mkt semester har era föräldrar? Visst finns det undantagsfall, men jag utgår från att era föräldrar jobbar som de flesta. Man kan även se på erat inlägg att ni inte är uppe i fjällen mycket. Ni verkar tro att som det är på freeride är det i åre, men det är ju lite fel.

Vad är det jag ska säga som är så fel? Ahha, jag hade redan sagt det... Fast alla fel har jag inte sagt, bara så ni vet ;)

Undra vad eran SO lärare skulle säga om erat lila inlägget..

Signelinho sa:
rosenperla sa:
Getto för mig är då en person, oavsett färg, kön, ålder, som bor utanför det välbärgade samhället, förorten.
HAHAHAHAHAHAHA

Finns tydligen flera klåpare i samma diskussion. Nu har du gjort bort dig.
Glömde du inte:
"Jag tror inte jag behöver säga mer om vad jag tycker är getto, det säger säg självt det jag sagt och behöver inte vidarutvecklas"

Det där är endast det objektiva jag anser om en ghetto person. Det är knappast så att jag ser på en människa som bor i centrala sthlm och har 2 hus utomlands som en ghetto-person, det är det jag försöker framhäva; att en ghetto person är just en person som kommer från ett samhällsdel som har lägre status än det välbärgade samhället.
Förstår du?

Välbärgade samhäället = innerstan då eller? Då borde du ta tunnelbanan ut mot västerort.

EDIT: Lade till ett "du" efter whynande av rosenperla som inte förstår meningen annars.

Senast ändrad:
känns som att ghetto numera är mer av livsstil/klädstil som inte nödvändigtvis behöver vara negativ.
jag och mina förortsbröder brukar klä oss i kläder som på lidingö kanske skulle få oss falla in i facket för crackrökande mörkhyade människor från inre delen av en stor amerikansk stad.
är det kanske bättre att klä sig ghetto om man har baggy brallor av 2000:- märken som evisu m.m?

en kärlek

så här är det: sanning alla bröder och systrar från alla håll i avlånga landets som kallas sverige:

öst:ey ken man, vad händer yao jag hörde ken har fett me pengar o grejer
fan kom igen du måste hooka upp oss här ute va fan e de med dig yao.....

refräng fre:
Vi e grabbarna direkt från förorten
o vi bor i västerorten
ayna spanar o soc ger oss cash
Gitt från centrum och mecka en knatch
x2

vers1:
ey ey yo fem hundra hus exakt likadana
ni vet hur de e, fett me knas ayna spanar
baxningar laxingar, de e på allvar
slit för pengar, ken och fre tar
jag lärde mig att snatta, innan jag va 10
va beroende av tobak innan jag va 9
har bott överallt jag svär tiden e hård
den här går ut till rinkeby o hässelby gård
jag skriker från ett höghus ner till en tjej
-eeey vill du göra grejer med mig
pumpa tung hiphop i mitt keffa kassettdeck
canal+ klockan ett, trycker på rec
från borgen till torget till madeleines grill
hajen? på gatorna din lilla jävla makrill
på vilket skitställe har du bott man
fuck yall för i mitt hjärta sitter förort

refräng x2

vers2:
va fan händer i västerort
-som vanligt ingenting
ey yo möt mig vid din port o mecka upp en för ken ring
knatar upp till big fred me röda ögon
direkt kommer frågan
-ey ken bre sög hon?
e du helt beng man...SJÄLVKLART
du vet att jag smörar,ljuger, spelar smart
jag hatar mina kompisar som lärde mig det där
varför fick jag ingen trygg atmosfär
-ääh skit i det kompis
de e sant va e bärsen, kifa, guzzen, zutten o knatchen
bengen, gubben roppen vi tuggar, förorts stylish
aynish buggar
svennish flummar, zindji spelar rik
från fucked upp till kändis på hiphop musik
vad händer brorsan, här e ett brev från snorungen
skicka lite para, de e chok knas i djungeln

refräng x2

vers3:
ey sociala betala men skatt e i fara
jag skriker:
-SKAFFA ER ETT JOBB..
men ingen svarar, e vi så jävla dumma
fan jag ska sluta flumma
sätta mig på drottning gatan o börja trumma
rösta på moderaterna, köpa mig ett radhus
åka volvo 740 baka upp en snus
-e du dum yaoooooooo
idiot lägg av ey jag driver
helt fucked up sitter jag o skriver
AA möte med houman sebghati, turne, studio
shit aldrig mer va fattig
-ey kom igen cash spelar ingen roll
okej ge mig dina
sen drar jag ut o stylish, o bazz bara fina
röda rummet, här kommer lilla flummet
På med Buju Banton, skapar gunget
-ey ken kom igen hooka upp mig med en bärs
ditt jävla soc-fall här ta en knatch

Senast ändrad:
daanny sa:
palla riktigt svensson folk som "tror" dom är "gangsta", haha det är fan de töntigaste ja vet!

nysvenskar kan ju hålla på de bryr ja mig inte om, men sen när svensson sätter igång.. där går gränsen för hur cool man får va !
vad händer om man inte är svensk då... willy wonka och jag är inte svenskar!!!

vad faan har ghetto och gangsta med det här och göra man har på sig det för att det är snyggt och coolt inte för att vara gangsta......

pulkaa sa:
blom sa:
ni har ju fått allt om bakfoten, allihopa.. RIKTIGA gangsters var ju de där stiliga killarna som höll på i Chicago på 30-talet, med välskräddade kostymer och panama-hattar. Don & the Mob liksom... De där hip-hop-nissarna som håller på med gänghäng och röker braja är inte gangsters, de är något helt annat..
klockrent. den som börjar åka i kostym är min gud :)
haha då har du din gud på gesundaberget!! en snubbe som heter Niklas Blumenberg körde helt seriöst i en kostym på årets största tävling!! hur sköönt som helst..
annars kan ni juh kolla in Jibb_Johnny's skidställ : https://www.freeride.se/member/photo.php?id=19678
haha är de inte åt de hållet sporten ska utvecklas´?

Senast ändrad:
meh , "gettostilen" ska vara mer cleanare coh vara mkt mer smoth i luften .. jag tkr det är kmt snyggare än att åka i värsta tightsen och skit :P , men man snackat ju bara neger för att det e roligt :P

kan ju säga en sak, Ghetto "stilen" uppfanns för många år sen, innan världskrigen kan jag ju säga er, det var folk som var fattiga, bodde på gatan, som slogs för sitt liv varje dag! "GANGSTA"!

Om man vill vara en gangsta, kan man "bli" det, du tror att du är det, men du blir aldrig en riktig, typ som 50cent, bodde i ett svart, fattigt område, vart skjuten 9 gånger! om du gör det han gjorde är du en gangster!, och det där du menade med "kiip it riiiiil" osv, Jag tycker att svarta/färgade personer kan få använda det språket, för det passar dom iaf, om en vit kommer till en svart ba, Yoo niggah, whatts cracking dawg? då låter det bara patetistk, men om en svart säger så blir det bara coolt helt enkelt!

"Som att sätta på sig en kattdräkt och säga "Nu är jag katt!""
Skrattar lika mkt varje gång. Kan riktigt tänka mig någon göra det.. Hahahajadör :D

Ang. om gangster lr inte är det ju bara rent bullshit.
Man har kläder man gillar. Vissa föredrar super-G dräkter och andra kläder som man kan tälta i.

"Ghetton är områden där man stängde in judar under andra världskriget"

Ordet Ghetto har fått en annorlunda betydelse med åren och betyder nu mera osäkert & fattigt område!

Jag är ghetto, därför är jag FARLIG, dont touch som mamma brukar säga...

vad ska folk ha på sej och hur ska folk vara egentligen för att alla ska bli nöjda?
hur kan man orka whina på allt hela tiden
gillar du inte stilen, bry dej inte då. skit i de bara

Senast ändrad:
Jibber_Skiz sa:
kan ju säga en sak, Ghetto "stilen" uppfanns för många år sen, innan världskrigen kan jag ju säga er, det var folk som var fattiga, bodde på gatan, som slogs för sitt liv varje dag! "GANGSTA"!

Om man vill vara en gangsta, kan man "bli" det, du tror att du är det, men du blir aldrig en riktig, typ som 50cent, bodde i ett svart, fattigt område, vart skjuten 9 gånger! om du gör det han gjorde är du en gangster!, och det där du menade med "kiip it riiiiil" osv, Jag tycker att svarta/färgade personer kan få använda det språket, för det passar dom iaf, om en vit kommer till en svart ba, Yoo niggah, whatts cracking dawg? då låter det bara patetistk, men om en svart säger så blir det bara coolt helt enkelt!
ööhh så du menar om jag säger yoo dawg är inte jag coool men om jag går och solar sen säger jag yoo dawg? är jag cool då?

Makalös tråd ! Riktiga pajsare hela bunten!
kan med säkerhet säga att jag nog bor i den största förorten av alla här inne! inte kallar jag mig gangster för det! haha
AKB for the win!

malin-maria sa:
sebastian_p sa:
jag har pistol, bling bling, baseball bat osv. när ja åker..
jag e hallick också..
känner även 50
det låter ju jättegulligt..slår vad om att du har gjort en egen låt också där du rappar på svengelska om hur ghetto du är ;)..
nej men om ni vill hänga med i den allra senaste skidtrenden är det inte hippie eller gangsta eller något sånt som gäller, utan inga kläder alls!

go naked!
Om man kör naket och är för fri nakenhet och sex är man väll hippie ?

malin-maria sa:
Limp sa:
jag älskar alla lidingö bor med JL jackor!! tänk om alla skulle vara som dom va fiiint allt skulle vara.. bratz som inte spelar sej själva är juu beest! haha inte en chans!! cut the crap

damn
jag älskar alla årekillar med sjalar för ansiktet, kepsar och blingbling!! tänk bara om alla var som dom va feeeett allt skulle vara..
för så går ju alla årekillar runt...

Bra skrivet, gillar speciellt "vi kommer från lidingö, skyddad uppväxt".
Det där gangstah är det ju ingen alls som är här, möjligtvis att endel har "ghettokläder" och pratar med lite ghetto i språket, men innerst inne vet även dom att vi bara är vanliga svenskar som åker skidor på fritiden och inte alls är kids från något ghetto.

Själv tycker jag inte det är så snyggt, nästan ingen har ju känsla för stil. Det enda ni tänker på är att ha stora kläder, funktion och färgmatchning har ni ju ingen känsla alls för. Ska ni ända vara hip-hopare kan ni ju göra det med stil.

Ska också påpeka att jag kör tight, både i och utanför backen och har msn om ni undrar tjejer*

ghetton fanns förövrigt långt innan andra världskriget då man också segregerade och förföljde judar under medeltiden, jättetråkig information det här ha!

jojo men gangstastilen är ju rätt fräck å så,äh va fan dom kommer ångra det senare ändå. Om du frågar nån född runt 89 typ om vad denna hade på sig i femman skulle en hel del skämmas som fan då det var "inne" att ha fubu-, wu-tang- och 2pac kläder. Otroligt roligt att se gamla klasskort på svennar i hängbraller som sitter ashögt upp XD

Nån som känner igen sig?

gettoot infann sig redan på 1300 talet när gustav den 5 adolf levde, så de så. vaj har de me d skidåkning att göra ?? säg mig

alltså detta är löjligt, låt folk åka i baggy kläder om dom vill men INGEN i sverige (utom dom som verkligen bor i rinkeby och liknande) ska säga att ni har ett hårt liv. visst ni får gärna ha baggy kläder i backen och lyssna på hip-hop om ni vill men att tro att ni har det svårt är bara att nedvärdera problemen i världen. jag äker själv xxl i backen och virkar alldeles för stora mössor på fritiden men när jag ser en wannabe YOYO, som jag kallar dom, på stan så kan jag knappt hålla mig för skratt.

det finns bara en sak kvar att säga: "lidingögangstas" (som den som skapade tråden) åker runt i jl-kläder och canada-goose jackor och flashar bara, kom igen nu, alla borde börja bli lidingögngstas aboooooo!

Canada Goose och JL är inte heller särskillt snyggt, men det är faktiskt inte heller nå dyrare än många skidkläder som kostar 5000 kr för ett ställ, fast då får man ju kläder gjorda för skidåkning ^^ Sen kanske största skillnaden mellan "lidingö-bratzen" och många "gangstas" är väl iaf att gangstas'n oftast kan åka i till skillnad från lidingöbon. Som "lantis" fick jag många av mina värsta farhågor om bratz & skidåkning besannade då jag i förrgår var inne på Alpingaraget i Sthlm, var lite roligt att stå där i skidhörnan och tjuvlyssna på när bratzen skulle ha sina nya grejjer.

Men era Oakley skidkläder kostar juh fan mer än en gås!
Sen när gör det skillnad vart man kommer ifrån åkmässigt?
Det känns lite som om de som är "gangsta" i backen lever lite i sin egen värld. För om man ser på "riktiga" gangsters och ghetton så klär man sig inte så. Dagens små gangsta wannabes skulle bli totalt utskrattade.
Men vad kan man förvänta sig av små osäkra fjortisar?

Jag tänker köra i gamla tajta 80/90-tals kläder, gammal hockeyhjälm och ett par riktigt oldschool goggles. Färgglatt skall det vara också. Och åka runt med min gamla sony freestyle och pumpa depeche!
Hoppas inte allt för många hakar på nu, även om ni finner det lockande. Vill inte va så mainstream som gangstas ;)

axlll sa:
Jibber_Skiz sa:

ööhh så du menar om jag säger yoo dawg är inte jag coool men om jag går och solar sen säger jag yoo dawg? är jag cool då?
om vi säger så här!, Är du fött svart , utländska föräldrar så tycker jag och mina polare att man har rätt att använda slangorden som , yo dawg osv, typ som Snoop Dogg, han använder det, och alla andra svarta kändisar, har aldrig sett en vit snubbe som sagt , Whatzup my niggah! whats cracking ?,

Tillbaka
Topp