Varför föddes man på fel sida av planeten?

Blidee

Medlem
...Det är en fråga som jag har frågat MÅNGA gånger. Speciellt nu innan säsongen har dragit igång (i Europa iaf). Och så ser man sånt här http://live.tetongravity.com/_Stevens-Pass-goes-off-Opening-Day-video-Edit/BLOG/1506571/75233.html hur rättvist är det på en skala? Och Whistler hade fått 418cm i torsdags, prognosen då sa att det skulle komma ca 95cm till tills imorgon, måndag. Om det gör det så har det alltså kommit mer snö innan December än vad det gör på ett "vanligt" år när halva säsongen gått.

Än en gång, varför föddes man på fel sida av planeten?

Om du verkligen vill åka så skiter du i skola, familj, vänner, jobb och boende.

pojkvasker, tänk på barnen i Afrika?

EDIT: nu när jag har kollat på filmen du länkade så håller jag med dig. Det är orättvist... jävligt orättvist....

haha, klart att man kan ge upp allt och bara åka iväg, inget jag skulle göra dock. Har väl tänkt att jag ska spendera ett par säsonger där borta men det får vänta något år till.

Och nu var inte meningen med den här tråden att diskutera varför jag inte flyttar till Kanada utan det jag ville säga var att det har kommit galet mycket snö där!

jag funderar starkt på att skita i gymnasiet, råna en bank och flytta

Men vissa år "suger" Whistler och då är alperna "epic" istället det ändrar sig år från år så du är inte född på fel sida utan bara i fel land (sverige är tyvärr inte "epic").

Senast ändrad:
bl0ckm0ng0t sa:
Men vissa år "suger" Whistler och då är alperna "epic" istället det ändrar sig år från år så du är inte född på fel sida utan bara i fel land (sverige är tyvärr inte "epic").
Sant, förra året var BC relativt kasst (ändå som en vanlig säsong i alperna alltså) och alperna var helt galet!

Senast ändrad:
ja, såg ju ut att va bra med snö men tyckte filmen var mycket sämre. Kan vara för att jag tycker det är extremt tråkigt att kolla på jibbing mer än ett par klipp, och då ska dom vara riktigt bra också.

Du sitter och klagar på att du är född på fel sida av världen ?
Tänk på barnen där inte skidor är lagligt. Där det går runt riktiga thugs och poppar varenda skolpojke dom ser !

Nährå. det är tråkigt utan snö. men kan tänka mig att det kommer ett fett lass nu snart.

Over and Out !

Snödjup

Tillbaka
Topp