Varför håller de i brädan?

Mountain_Man

Aktiv medlem
För en utomstående betraktare ter det sig fullkomligt meningslöst att "grabba" brädan. Jag har full förståelse för att skatebordåkare och surfare behöver göra detta när de hoppar (de sitter ju inte fast...). Är det inte dax att sluta med skatebordtrixen och istället använda armarna till något mer kreativt?

Hur kul är det egentligen att se åkare efter åkare snurra 2-3 varv och hålla i brädan som om de var rädda att tappa den? Jag har i alla fall tröttnat... sedan länge...

That´s all kids! / MM

PS! Skidåkarna är inte mycket bättre... DS!

den gamle räven moutain man slutar aldrig att provocera och skänka oss eftertanke.. det är kanske därför vi tycker så mycket om honom.
men om man ska svara så är det väl helt enkelt för att någon har hittat på att det är snyggt, och då tycker alla andra också det, så enkelt är det. jag har själv gått på det billiga tricket, som så måga andra. och det är likadant med allt, kläder, musik, möbler med mera. jag är säker på att du själv har gått på liknande saker..

har du något förslag på nyttigare användning av armarna?

//Blom

gott folk: ta det inte alltför seriöst..

Något förslag på vad man annars skulle kunna tänkas göra för kreativa saker med armarna?

Varför har vi armar alls?
Ska nog amputera mina armar så de inte låter mina händer ta tag i saker å ting hela tiden...=)

Man kan pecka fingret åt sina motståndare (läs tyskarna) i backen.
Eller applådera en snygg vurpa, man kan göra mycket med händer och armar.
Snabeln är en annan favorit!

Man kan pecka fingret åt sina motståndare (läs tyskarna) i backen.
Eller applådera en snygg vurpa, man kan göra mycket med händer och armar.
Snabeln är en annan favorit!

undrar varför vi skidåkare grabar skidorna då egentligen. det kanske är för att det finns folk som kör med ospända inlines och således måste graba för att inte tappa dom när man hoppar. nej jag ska nog sluta graba och bara flaxa med armarna :)

Bouic.
Nej för f@£€n, jag är lika spänstig som Zeb Machan! Nu var ju iofs. inte frågan relaterad till min trixförmåga...

Zork.
Ärligt talat ser jag inte skönheten i att leka orangutang i luften. Men å andra sidan klär jag mig inte i kamoflagefärgad säck heller...

blom.
Kul att du gillar mina inlägg. Borde det inte vara så att armföringen fyller någon form av "teknisk" funktion. Titta på konståkning på skridskor där armarna används både för balans och rotation och inte minst för att ge en skön helhet, kanske finns det något att hämta här...

erch.
Jo det är minst lika fånigt att grabba sin skidor...

;-)/MM

Jag skulle vilja se en "byxgrab", då det snarare är brallorna som är på väg av istället för brädan / skidorna...

Mountain_Man!!

Har mina kläder något med vart jag har armarna när jag åker och vad jag tycker är snyggt.
många som grabar när dom snurrar gör det oskså för att få en mer kompakt stil....

Hur roligt skulle det vara om man bara gjorde straighta jumps? det är ju skitsnyggt att göra en mute eller liknande, och skateboardåkare gör ju inte grab för att hålla i brädan, det finns ju ett trix som heter air och det är ju en hopp utan grab.

Skulle man ha stavar skulle man göra älgen i varje hopp!
Nu kanske man skulle försöka satsa på albatrossen som freddief föreslår, den verkar grym!

ett antal gånger har mina skidor lossnat i luften o då blir de inte så trevlig landning. så därför har jag börjat "graba" i förebyggande syfte. en annan sak man kan göra är att ta ca en meter silvertejp och tejpa fast skidan i pjäxan.

Det går att göra älgen med snowboard också! En polare gjorde det förut, grymt snyggt... Man sträcker ut fingrarna och sätter tummarna mot huvudet.

men skall man göra älgen på snowboard som du säger klanton så förutsätter det att man inte har tumvantar. Så för vissa går det i alla fall inte.

Hur löser vi problemet?

vad gör man när man inte använder händerna? jo, rullar tummar!!

jag vill se en corkad 7a med tumrull NU!

Helt underbar tanke!!!
Alltid lika kul o läsa Mountain_Mans inlägg då det alltid framkaller ett skratt=)

Blunt: Det finns bindningar som inte behöver lösa ut om man hoppar så det var inget bra svar...

Helt underbar tanke!!!
Alltid lika kul o läsa Mountain_Mans inlägg då det alltid framkaller ett skratt=)

Blunt: Det finns bindningar som inte behöver lösa ut om man hoppar...(metall)

Varför inte ta efter de ledande inom sporten? Efter att ha lämnat kicken gäller det helt enkelt att snabbt som attan hala fram stickorna och med fart och precision virka något smakfullt klädesplagg som sedan dras på och förhöjer den visuella framtoningen av åkaren precis innan nedslaget. Nybörjarna får öva på mössor och bakficksfladder medan de etablerade åkarna snabbt frambringar kompletta överdimensionerade kamouflageställ som graciöst träs på i samma stund som skidorna får kontakt med marken. Jag är helt övertygad om att detta skulle ge sporten ytterligare en konstnärlig och kreativ dimension och dessutom ett större publikvärde då eventuella krascher kommer innebära mycket smärtsam uttragning av virknålar från diverse kroppsdelar och uttrasling från metervis av garn.

Tillbaka
Topp