MarcusAvila
Ny medlem
Varför har alla så små skidor??!!
Pratade idag med en vän som jobbar i en skidbutik, vi kom självklart in på skidor och började prata längder. Han berättade då om en kille som var in lite tidigare och köpte ett par mad_trix jojo. Trots att min vän förklarande att dom inte är tillverkade för åkare i hans storlek! Saken är den att killen var ungefär 17 år gammal och ca 175cm lång samt vägde säkert över 60kg. Nu till frågan!
Varför kör så många på skidor som är gjorda för "småbarn" när dom inte har varken längd eller vikt för att få ut något av skidorna?
Vill tillägga att jag kollade in åldern på dom som skrivit in "barnskidor" på tråden som frågar vilka skidor man kör på, och snittåldern ligger runt 15-16 år. Har alla gått och blivit korta?
Peace.
Varför kör så många på skidor som är gjorda för "småbarn" när dom inte har varken längd eller vikt för att få ut något av skidorna?
Vill tillägga att jag kollade in åldern på dom som skrivit in "barnskidor" på tråden som frågar vilka skidor man kör på, och snittåldern ligger runt 15-16 år. Har alla gått och blivit korta?
Peace.