Varför ingen Tricktips med snowboard här på freeride?

folkestad

Ny medlem
Varför finns det inga tricktips för snowboard här på freeride? Det vore bra om det fanns.

för de finns ingen energisk 15 åring som åker snowboard så bra som vår vän jacob åker tvåblad.

jag har en listsa med typ 50-100 eller nåt snowboardtrick och förklaringar, om flera vill se den kan jag publicera den här...

a publicera den!

Det finns gott om femtonåringar som skulle kunna tricka ifrån den dar ungen på bräda.

kan inte du lägga upp lite trick på bräda då osten??

För några år sedan när Björn Lindgren åkte (ta t.ex. DSL55 i Gränsen) så körde han ju rätt maffiga tricks på bräda.. (feta om inte annat..) Tror han var i 15 år åldern då.. *klura*

Den största anledningen till varför det inte finns någon tricktips för snb på den här sidan tror jag (som ovannämt) att denna sida är nog mer lagd åt utförsåkandet på två lag i stället för bara ett.. men det är som sagt bara en tanke!

-Cheers..

ok ok.. men kan inte du som hade en länk vara mkt vänlig och posta den? sen kan jag ju bara säga det att det behövs väldigt mycket för att jag ska byta till skider.

Hallå där! Själv åker jag på två plankor, men vad e d för fel med att åka på en!? Bör vi inte vara lite tacksamma istället för att vi har kunnat hämta lite av inspirationen från brädåkningen!? Jag menar de flesta tricksen som görs på skidor är ju direkt tagna från just brädåkningen.

grattis oscar! du har just vunnit VM i "vara-omogen-och-skriva-töntiga-forum-inlägg" , ett pris kommer inom en snar framtid dyka upp i din brevlåda.

tack saj_onara!

sen oscars inlägg var ju moget... det är sånna vi brädåkare kallar drägg!

Om man kollar på Snowboardcampsen för de yngre 12-16, så ser du garanterat små kids på en fin och formad planka som slänger iväg fler och bättre trick än både vadhannuhette och oss...
Såg en helt sjuk rodeo 5 av en 13 åring

jaa det tycker jag också att det ska vara!!!
det är juu lite diskreminering,,,,,eller hur?

Koola tricks är det nog ingen brist på..

Är kanske bara så att ingen vettig och duktig åkare har tagit på sig att skriva några bra förklaringar och filmat bra utförda hopp...

Det är onekligen så att det finns en hel del folk som tror dom åker bättre än dom egentligen gör, och dom vill man inte ha att presentera några tricktips.

tycker det ska va en tricklista för bräda.. me bilder o film då kan man slippa jobbiga frågor i forumen tex.. "Enkla trick?" lätt trick för nyböjare" hehe o så åker man ju bräda själv här då.. ;()

det är väl bara att någon gör en pedagoisk trickguide och skickar in den till freeride redaktionen och ber dem piublicera den..

Tillbaka
Topp