Varför pistar man inte Slalombacken?

Snooo

Ny medlem
Hej!
Slalombacken är en av Åres bästa backar tycker jag!

Men varför pistar man den aldrig? En gång i vinter pistade dom halva backen och jag åkte bara i den backen den dagen. Men efter den dagen har det varit puckelpist hela säsongen.

Så, varför satsar man inte på Slalombacken?

Senast ändrad:
för att puckelpist är sjuuuuukt cooolt!

btw,
om du verkligen vill veta ska du nog ringa skistar eller maila dom.

Den är bl a sjukt svårpistad pga sin branthet. Måste använda vajer förmodligen, det kan vara en av anledningarna.

Tror som alla andra, och sen att den kanske tar för långt tid att pista efter som den är så brant och så... Men ja vette fan....

Precis som ngn sa innan ring eller maila skistar så får du veta :P

men man måste ju använda vajer till både lundsrappet och störtloppet med, och de pistas ändå hyfsat regelbundet... dessutom så sprutar man ju snö i slalombacken, vilket verkar konstigt om man ändå inte tänker pista den... så jag tycker de e konstigt att dom inte gör de...

det är nog för att det inte är så hett med att åka slalom just nu.. alla vill ju hänga i parken och shredda rails.

Hojvall sa:
det är nog för att det inte är så hett med att åka slalom just nu.. alla vill ju hänga i parken och shredda rails.
mm bland oss ja men de flesta som åker till Åre gör det ju inte för att hänga i parken.

Tillbaka
Topp