Varför så långa brädor?
Jag är en gammal (32år) stöt som började åka snowboard -92 (Crazy Banana med plattbindningar någon?) och fortsatte sedan åka massor i några år med en säsong i åre -95 som min peak, har sedan dess åkt någon vecka då och då men tyvärr allt mindre, och hyrt bräda de senaste åren.
Nu är det dags att ta upp åkningen seriöst igen och jag ska köpa bräda, har bestämt mig för Burton Custom Wide 157 med Cartelbindning, är själv 185 cm lång och väger 85kg.
Jag åker fort, mycket pist och offpist med en del oldschool småjibb och lite airs. Ser att många här rekommenderar brädor på typ 167 cm och uppåt, det känns galet eller var vi så puckade förr som åkte på "lunchbrickor"?
Är jag fel på det att ta 157:an? Och isåfall varför?
Tacksam för tips!
Nu är det dags att ta upp åkningen seriöst igen och jag ska köpa bräda, har bestämt mig för Burton Custom Wide 157 med Cartelbindning, är själv 185 cm lång och väger 85kg.
Jag åker fort, mycket pist och offpist med en del oldschool småjibb och lite airs. Ser att många här rekommenderar brädor på typ 167 cm och uppåt, det känns galet eller var vi så puckade förr som åkte på "lunchbrickor"?
Är jag fel på det att ta 157:an? Och isåfall varför?
Tacksam för tips!