Varför så sent ?

blomman67

Medlem
Varför så sent ?
Undrar ibland hur fabrikanterna tänker, dom skidprodukterna som iaf jag köper börjar jag planera redan ett halvår innan köpet. Sålde mina PH efter två säsongers åkande och var ivrig att köpa nya Hendryx men inte ens nu har dom läckt ut vad som kommer i år. Blev ett par Nordica i år ist som allmountain/pist skida. Är det bara jag som tycker att prylarna för nästa säsong läcks och släpps för sent ?

Varför så sent ?
Nja.. de större märkena sitter ju och färdigställer grejerna till 2015 redan nu, och de kommer i de flesta fall finnas tillgängliga för test redan i januari när mässorna är, så det vet jag inte om jag håller med om. Däremot kanske gången är annorlunda på mindre företag, och just Hendryx verkar ju ha hänt en del på personal/investerarfronten eftersom de börjar satsa utomlands nu också. Det kanske är just därför de är sena..?

Dock kan jag hålla med om att det ofta är lite snigligt för företagen att få ut sina grejer till butikerna.

Varför så sent ?
Känns som att vissa företag dröjer med leveranser till butiker med flit för att skapa hype.. Något av ett dubbeleggat svärd då det ibland kan sluta med att folk helt sonika inte orkar vänta längre, speciellt som i år och även förra året då många anläggningar öppnar tidigt p.g.a. bra väder.

Sen kan det ju finnas omständigheter som gör att företag har svårt att få fram rätt mängd produkter och.

Varför så sent ?
För 11 månader sen så släppte bataleon hur deras lineup såg ut i år alltså December 2012 för 13/14 grejorna. Så det är inte alla som är skitsega men man måste ju veta vart man ska leta ;)

Varför så sent ?
Fiskbulle: Efter 25 år i den här branschen är min slutsats att olika företag är olika duktiga, helt enkelt. Att inte släppt hemsidan i oktober eller liknade, att inte levererat till alla butiker i oktober etc har inget med att man vill "hålla på" godbitarna utan enbart att man har dålig kapacitet och så till slut slås ut. Ofta är det de små märkena som ligger efter i leveranser (ganska naturligt då fabrikerna i första hand tillverkar till de stora, som är säkrare betalare, trist men tyvärr verklighet) eller att de små företagen fokuserar på fel saker och inte klarar av att fixa en hemsida i rätt tid. /Mårten som jobbar på ett litet företag, Elevenate.

Varför så sent ?
Butikerna som säljer vinterprylar kan ju kanske inte dra igång med det i Juli/Augusti för då lär dom ju inte bli utav med sina kajaker/fiskepryler, där hänger jag med. Efterlyser dock snabbare drag i galoscherna överlag så man hinner nypa och klämma i prylarna innan backarna öppnar iaf, eller utförliga bilder och allmän fakta på nätet ifrån leverantörerna redan i Juli/Augusti. Där är ju Elevenate snabba och i år så blev det ett par sådana brallor " igen " se det funkar !! :)
Vet att man kan få tag i lite info på nätet ifrån dom flesta leverantörer och det kan ju vara lite kul att sitta och fantisera i juni om nästkommande Marker osv men i Augusti så ska alla hemsidor hos leverantörerna vara igång ordentligt annars så blir det ingen handel ifrån mig iaf, om det nu inte är någonting exceptionellt så man ids vänta.

Nä nu far jag till Kåbban . :)

Tillbaka
Topp