Varför säsongar du inte?

Hawk100

Aktiv medlem
Varför säsongar du inte?
Precis som jag har du säkert gjort det, men sitter nu o glor på skärmen istället för att ladda för fullt för ännu en säsong…! Varför är det så? Du vet ju att det faktiskt var bästa tiden i ditt liv, eller hur…!?
Eller så har du inte ännu gjort en säsong, trots att du tänkt så många gånger att du vill göra det…!
Men varför blir det inte av?

Varför säsongar du inte?
Funderade ju på att komma med ett sarkastiskt/psykoanalytiskt svar i tråden med förvillande lik rubrik... Passar nog bättre här med tanke på att rubriken redan har dessa undertoner.
För att du av någon anledning (familj, jobb, gamla traditioner, släkt, rädsla för ändring osv.) kramar dig fast vid något du blivit van vid fast du inte ens trivs eller gillar läget och vägrar flytta.
Så samma svar för den andra tråden: du har blivit lack och vill se något nytt och framförallt åka skidor men samtidigt har något rosarött skimmer över det gamla och därför är säker att det nog är säkrast att komma hem igen efter 1-4 månader...
Men jag har ju flyttat till alperna och är direkt från after work, så svamlar väl... 🤪

För övrigt startar säsongen här imorgon! 😁(y)⛷️ När startar den för dig @Hawk100 ?;)

Edit: se även inlägget precis här nedanför.

Senast ändrad:
Varför säsongar du inte?
Precis som jag har du säkert gjort det, men sitter nu o glor på skärmen istället för att ladda för fullt för ännu en säsong…! Varför är det så? Du vet ju att det faktiskt var bästa tiden i ditt liv, eller hur…!?
Eller så har du inte ännu gjort en säsong, trots att du tänkt så många gånger att du vill göra det…!
Men varför blir det inte av?
Jag hittade något bättre.

Varför säsongar du inte?
Jekla bra fråga. Här sitter man på fredakväll o skrollar bland alla som söker boende osv. Tanken: tänk om det vore jag? Varför är inte jag 22 i både ålder o själen? Men sen slog verkligheten till då jag fortsatte scrolla inflationen o månadsamorteringen. Borde bara a) säga åt mannen solong farwell b) sälja huset. Dessvärre verkar det som förhållandet till banken är betydligt stabilare än till den äkta maken. Helvete- när blev det såhär? Var det när csn blev bortbetalt o man officiellt var vuxen? En månad tjänsteledigt borde man ju kunna få?

Senast ändrad:
Varför säsongar du inte?
För övrigt startar säsongen här imorgon! 😁(y)⛷️ När startar den för dig @Hawk100 ?;)

Edit: se även inlägget precis här nedanför.
Det är nog långt kvar tills den startar är jag rädd för….
Gammal som jag är minns jag att man ibland kunde åka skidor i Sälen redan på höstlovet (eller allhelgonahelgen som man sa på den tiden….)
Men det var ju långt innan globala uppvärmningen.
Generellt tycker jag försäsongsåkningen i Sverige inte brukar vara någon riktig höjdare. Risig konstsnö, mörkt och ibland nästan regn. Inte värt det!! Kan tänka mig att förutsättningarna ser lite annorlunda ut nere hos dig @Kalle_Luzern
För övrigt var det väl en tråd här på FR som propagerade för att man skulle lägga mer krut på slutet av säsongen än på början….
Finare väder, härlig vårsnö, mindre folk etc…. 😉

Varför säsongar du inte?
Det är nog långt kvar tills den startar är jag rädd för….
Gammal som jag är minns jag att man ibland kunde åka skidor i Sälen redan på höstlovet (eller allhelgonahelgen som man sa på den tiden….)
Men det var ju långt innan globala uppvärmningen.
Generellt tycker jag försäsongsåkningen i Sverige inte brukar vara någon riktig höjdare. Risig konstsnö, mörkt och ibland nästan regn. Inte värt det!! Kan tänka mig att förutsättningarna ser lite annorlunda ut nere hos dig @Kalle_Luzern
För övrigt var det väl en tråd här på FR som propagerade för att man skulle lägga mer krut på slutet av säsongen än på början….
Ena behöver ju inte utesluta det andra. 😄 Frusen manchester idag, blåsigt och några flingor i luften. Alldeles för korta åk också när man van vid flera hundra höjdmeter ett svep…

Varför säsongar du inte?
Att göra en hel säsong får kanske anstå till pensionärslivet, men man kan ju skapa sig förutsättningar för att i alla fall kunna göra lite längre resor. Klargöra redan vid anställningsintervjun att skidåkning är importanter och att man tidvis vill jobba på distans. Förhandla in en extra semestervecka istället för höjd lön. Och kompensera lite för det genom att vara väldigt flexibel med när man tar sommarsemestern.

Varför säsongar du inte?
Pitztal bjöd faktiskt på de tre ingredienserna idag, i kombination med ett rullband som gick trots att det stod som stängt!

Bilagor

• 77E5B5B6-581B-4F5F-9F72-C67C96D98638.jpeg
    77E5B5B6-581B-4F5F-9F72-C67C96D98638.jpeg
    175.1 KB · Besök: 66
Varför säsongar du inte?
Ja, varför säsongar man inte..?
Med tre barn mellan 6-18 blir det kanske 30 år med mindre skidåkning än jag önskar.

(Men å andra sidan; hade jag inte haft barn så skulle jag garanterat vara en sån där patetisk, övervintrad säsongare i 50 års åldern..)

Tillbaka
Topp