pjexet
Ny medlem
Varför spår de alltid snö - som sedan inte kommer?
Jag har under hösten bevakat väderleksprognoserna på www.hemsedal.com dagligen. Jag brukar hålla koll på snödjup lite överallt men Hemsedal kollar jag vanligtvis flera ggr i veckan. I början av veckan skulle det enligt prognoserna snöa varje dag under de närmaste fem dygnen. Nu har flera dagar passerat och ingen snö har kommit. Det har inte snöat sedan 8/12. Jag tycker att det ofta ser ut på det här sättet. De spår snö under hela perioden men när det börjar närma sig ändras dagarna en efter en till att bli nederbördslösa. Varför???
Jag har hört att det är lättare att spå väder på vintern än på sommar. Stämmer det eller är det någon som försöker luras? Man tror ju att det är klappat och klart när man läser att det före och under jul skall snöa fem dagar av fem (skall till Hemsedal vecka 1).
Något som är utbildad meteorolog kanske kan förklara detta fenom? För väderlekrapporten kommer tydligen från norska motsvarigheten till SMHI (Meteorologisk Institutt) och inte från någon kreativ weeb-ansvarig.
Varför vräker inte snön ner?
//önskar snö i julklapp
Jag har hört att det är lättare att spå väder på vintern än på sommar. Stämmer det eller är det någon som försöker luras? Man tror ju att det är klappat och klart när man läser att det före och under jul skall snöa fem dagar av fem (skall till Hemsedal vecka 1).
Något som är utbildad meteorolog kanske kan förklara detta fenom? För väderlekrapporten kommer tydligen från norska motsvarigheten till SMHI (Meteorologisk Institutt) och inte från någon kreativ weeb-ansvarig.
Varför vräker inte snön ner?
//önskar snö i julklapp