Varför?

chronix

Ny medlem
Varför?
..blir man alltid sjuk lagom tills man ska åka iväg? Lyckas alltid få nåt schysst virus eller nåt dagarna innan man åker så man hamnar i nån slags koma när man vill må som bäst...

Är det regeringen som vill hindra en från att ha alltför kul eller när det något ännu större mysterium?

Varför?
Tack d samma du... ja har väntat o längtat ner till snön hela hösten nu, o nu lagom när d börjar bli dags att packa o inhandla d sista så slår körtelfebern till!!! =( Katastrof e bara förnamnet!!!! Så nu vet man var man ska tillbringa julen o den närmsta tiden iaf, i sängen..... usch... =((

Varför?
Att man blir sjuk tror jag e lite psykiskt.. att man får absolut inte bli sjuk, och då blir man det.
men jag förstår inte vad jag gör för fel.. två år i rad har jag skadat mig nästan på samma datum i februari, ca. en vecka innan jag ska åka ngnstans.. i år ska jag åka i januari så nu håller jag tummarna.. (bryter dem väl nu bara för det.. )

Varför?
Körtelfeber kanske inte e sådär jättekul, jag brukar oftast drabbas av mer triviala sjukdomar såsom förkylning och allt vad det innebär, frossa, hosta och en enorm överproduktion av snor ...

jag brukade alltid skada mej näst sista dagen jag var nånstans, kanske inte lika kontisgt men alltid näst sista dagen så man var tvungen att stanna inne och städa istället medans alla andra e ute och njuter av sista dagen...

Varför?
nej, d e inte ett dug jättekul me körtelfeber.. Men ka n vi inte skapa en lista vem d e mest synd om här o vem som e mest sjul.. Skulle kännas lite bra om man hade nåt att glädja sig åt iaf =) E d nån som slår körtelfeber därute???

Varför?
hm.. i år har jag inget att komma med.. så nu e det mest synd om dej såklart! Men om vi tar på det stora hela.. : förra året bröt jag en ryggkota i februari och fick inte göra ngt på tre månader, eftersom jag inte hunnit åka ngt hade jag allt det framför mig, bla. en vecka på lindvallen och planerat en vecka i alperna..
förra året hade jag bokat en vecka i chamonix, samt lite på lindvallen, då skadade jag ledbanden i en fotled en vecka innan jag skulle till chamonix..
hm.. vem e det mest synd om??

Varför?
Kroppen fungerar så..........När man har tid att vila passar kroppen på att vara sjuk för att bli riktigt återställd, samma gäller för migrän och huvudverk, man får det efter ansträngande situationer, inte under tiden....

/Dr. Hanke

Varför?
Jag har typ haft 45 graders feber i två dar och kikhosta i tre. Just nu sitter jag här och måste hosta mest hela tiden fast jag inte vill. Men på torsdag drar jag till Åre och då skiter jag i om jag är sjuk!

Varför?
haha... tror du att du vinner på lite huvudvärk??? D e bara förnamnet på vad jag har... sen tillkommer halsontet som bränner konstant hela dagen o gör att ja inte kan äta nånting.. kan ev suga lite på olika grejer men definitvit inte äta nånting!! o sen mina febertoppar som kommer på kvällarna på uppåt 40-41 gradet gör mig inte direkt piggare.. sen att ja får ont i ryggen av att ligga still hela dagarna behöver ja kanske inte tillägga.. o nu har mitt lillfinger svullnat upp också....

D får allt bli nån annan som inte bara har småsjukdomar som ska till om nån vill utmana mig i d här!!

Varför?
kan kanske ha att göra me att du ligger å spänner dej å tänker "ja får inte bli sjuk nu, ja får inte bli sjuk, får inte å ska inte bli sjuk...." osv.

Varför?
Vet inte om asfalts-eksem klassas som sjukdom, men de e ju alltid kul att gnälla lite.
Gick nämligen en (retur)match mot asfalten på gatan jag cyklade på igår, gissa vem som vann?? ;)

Varför?
Ska man återgå till frågeställningen: Varför?? Så kan man ju ställa en motfråga: Hört talas om Murphy?? Det är den killen som ligger bakom dessa eviga sanningar, vilka sällan (läs: aldrig) slår fel!

För övrigt, så ligger nog jag rätt bra till i tyck-synd-om-mig-ligan; Jag har en begynnande finne på näsan - Det gör ont, sörrö!!!!

Ride on!

Varför?
jag lovar er att ingen av er har haft VIRUS på BAlansnerven.
DET e sjukt
jag skörde bil när jag fick stora snörren och däckade av i passagerar sätet jag körde skälv och visste att ingen fanns bakom så jag nitade.
Nar jag försökte resa mig upp ur min sittliggande ställning gick ej det hade inte balans till det fick samla kraft i ngn minut sedan fick jag resa mig upp

FICK ÄTA åksjuke tabletter i en vecka för jag var konstant åksjuk allt bara snurrade
FÖRSÖK slå det
EN konstant fylla i 6 dagar e ej kul allt bara snurrar för dig

Varför?
murphy hit å murphy dit, bara för att han har nån teori så kan man ju inte skylla på honom, vem e det man ska bli sur på å varför händer det? jag e inte så insatt i hans teorier, men då e väl typ "Kan det skita sig, kommer det skita sig" men varför?

Varför?
Jag fick Hemolytisk anemi och låg på sjukhus i 9 månader och biverkningarna av sjukdomen är kräkningar, grov yrsel, ett duktigt
lågt blodvärde (när jag kom in på sjukhus hade jag 31 i blodvärde
en vuxen man kan inte stå vid 80 och normalt är 110 till 130 och man brukar i regel vara ganska död när man har 31)
Och inte nog med det utan tillråga på allt fick jag operera bort mjälten och måste nu ta piller hela livet!
vem är det nu som det är mest synd om.
"veni vidi vichi"

Varför?
Så börjar man få halsont, nu när det bara e fyra dagar kvar, e inte det typiskt ... nåja bara hoppas på att det går över snabbt å inte e nån riktig sjukdom

Varför?
Jag har oxå haft hemolytisk anemi....

Det är när kroppen inte producerar röda blodkroppar va??
Så jag ligger enligt min skala på en delad första plats.

Och nu har jag ont i benhinnan.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp