Varför ?

Swedda

Ny medlem
Varför ?
Snabb fråga. hadde jävla problem att snurra med brädan. då började jag åka fakie in i hoppen i stället. så jävla mkt enklare att få rotation. Varför ??? ... kan möjligtvisst tänka mig att det blir en naturligare rörelse att snurra när man åker in åt "fel" håll. men kan det vara så enkelt ?

Varför ?
Jag måste bara säga att jag också gjorde samma upptäckt när jag började försöka snurra mer när jag åkte bräda för ett par år sen, jag gjorde hela tiden backside 360`s och hade problem med att få det att kännas skönt att snurra frontside medans mina polare inte hade några problem alls med att vända håll, jag kunde min kära 360 både stort och smått men frontside funkade inte.

Jag började pröva att snurra på allt jag såg, även de minsta hopp, och jag prövade hela tiden växelvis frontside och backside, och sen började jag åka fakie in i de små hoppen och då märkte jag samma sak som du, det var mkt lättare att snurra när jag åkte in fakie. Supermysko. Det kan ha att göra med att man hellre snurrar för att landa rätt, än att landa fakie också, det är mer naturligt att få en bra början på snurren, men ärligt talat så har jag ingen aning, jag vill bara säga att jag har upplevt precis samma sak som du.

Min enda slutsats är att när jag lärt mig att åka in fakie, snurra, och sen landa fakie, så blev jag bättre överlag på att snurra även när jag åkte in vanligt i hoppet, men det är väl som allt, tränar man på alla små olika sätt att ha balans på ngt så bli rman bättre överlag.

dKv

Tillbaka
Topp