Varit i kontakt med skidpatrull? Söker er historia

Hej,
Jag läser en MSc i Transportdesign och ska som examensprojekt ta fram förslag på ett räddningsfordon för skid- samt snowboardåkare och skulle behöva lite hjälp.

Är någon av er intresserade av att dela med sig av sina erfarenheter vid kontakt med en skidpatrull?
Jag skulle vilja veta anledningen till kontakten, vart det skedde, hur transporten till/från mötet var och om en skada var inblandad - hur hanterades sitautionen?
Berätta gärna så informativt som möjligt, även er ålder, kön och vilken disciplin ni utövade vid händelsen och er egen upplevelse. Som en liten historia om det är möjligt.
Vad var bra/dåligt/väntat/oväntat, hur var vädret, snökvaliten, hur avancerad pist/off-pist, egen åkkapacitet etc.

Om någon har funderingar/synpunkter på ett projekt som detta är Ni också välkomna att skriva.

Om Ni av någon anledning inte känner att Ni vill dela med Er av era upplevelser på forumet är Ni mycket välkomna att maila mig istället på project.skirescue@gmail.com

Tack på förhand!

Hej igen och tack till er som svarat!

Dock måste väl fler av er varit med om en olycka och vill berätta om era upplevelser?
Är tacksam för alla svar jag får och den mest intressanta berättelsen blir publicerad i min rapport, om så önskas.

Så maila gärna på project.skirescue@gmail.com eller skriv här. Ser fram emot fler historier!

Tillbaka
Topp