Varmaste handskarna?

• Trådstartare Trådstartare fhl
  • Start datum Start datum
Varmaste handskarna?
Utan tvekan Hestra Philippe Raoux Tumvante med urtagbar innerhanske, men jag rekommenderar ändå att du köper Ecocuir trefinger också den grymt varm fast pekfingret sitter som på en vanlig handske vilket gör att man lättare kommer åt dragkedjor och pjäxspennen och dylikt. Mycket mjukt och slitstarkt skinn om du inte åker snowboard och släpar i händerna, då håller de inte.

Varmaste handskarna?
Men se för f-n till att du skaffar ett par med löstagbar innerhandske, eftersom de oftast blir mycket varmare, samt att du kommer skatta dig lycklig över att du kan ta ur & tvätta innerhandsken när den börjar lukta tårta, vilket den gör om man åker mycket! Åker du bräda är min rekommendation att du skaffar ett par med Kevlar, eller liknande i handflatorna, eftersom de då håller åtskilliga år längre (lite dyrare - sant, men det är det värt)!

Lycka till!
Ride on!
Warpa

Varmaste handskarna?
Mitt tips är att köpa vantar med löstagbart innerhandske av bra kvalitet. Då är det bara att skaffa en ny innerhanske när den blir utsliten och kall. Heestra säljer lösa innerhandskar till sina produkter som borde funka till andra märken oxå.

Varmaste handskarna?
Hestra Philippe Raoux. var ok men de blir snabbt slitna, 2 par gick åt förra säsongen. Det var kallare än -25 grader i två veckor. Jag frös inte om handskarna.

Varmaste handskarna?
Som hoogey sa så funkar Outlast F..b.. bra men låt er inte luras av att handsken är så tunn för den är jä,,igt tunn men den är varm ändå

Varmaste handskarna?
Hej!
Har ett par urgamla (säkert 20 år gamla) skinnahndskar med dunfyllning från Kina. De är av tumvantstyp jättetöntiga, men ack så varma.
Var uppe för någon helg sedan då köldknäppen kom och åkte i -25 grader.
Inga problem! Likande finns kanske i modern tid. Vet inte vad jag ska ta mej till då mina dyrgripar blir alltför gamla.

Lycka till

Varmaste handskarna?
Har ett par handskar av "asvaltläggar-typ". Svarta, plast, knottriga. Varma och absolut omöjligt att bli blöta. Avtagbar innehandske. Kan köpas i affärer som säljer hantverkarkläder.

Varmaste handskarna?
Dem absolut varmaste handskarna på marknaden är Hestras Phillipe Raoux.
De har löstagbart innerfoder vilket gör att man kan byta tjocklek beroende på väder och vind.
Ska du nöta käppar kanske de inte funkar lika bra, men de är ändå ett
bra köp.

Freeridern från sthlm.

Tillbaka
Topp