Värsta Vurrpan!

Värsta Vurrpan!
körde Valen i hemsedal i vintras. kommer in med god fart o lite därtill vettefan va som händer i uthoppet men jag ser landningen uppochner. . . . rakt uppifrån 3-4 meter ungefär kanske rakt ner i backen landande på rygg. . . hade ryggskydd o hjälm. vill inte tänka på vad som kunde hänt annars.....

Värsta Vurrpan!
skulle droppa en hängdriva i tänndalen. körde in switch kom runt min 180 men hade förmycket framåtvikt körde typ 3 meter ramlade framåt och landade på en sten utan ryggskydd. trodde seriöst jag hade krashat hela ryggen för så ont har jag aldrig haft innan. hade inget ryggskydd häller. blir så jävala stelt med den skiten.
låg helt stilla min polare kommer frampulsandes i lössnön och säger: vafan håller du på med?

sen var det bara att vänta på skotern som fick hämta mig.

Senast ändrad:
Värsta Vurrpan!
Min värsta vurpa är kanske inte så mycket att komma med, men det var i alla fall _min_ värsta. Jag skrev om den tidigare fast på fel plats i forumet, känner jag nu.. Så här följer ståryn:

Jag höll faktiskt på å dö nu i februari. ;) Jag tänkte åka lite X2000-fort-som-fanken i Stora backen i Tandådalen en av dagarna i februari. Det hade snöat en del kvällen och natten före och så blåste det en hel del. Så där kom jag i 80 knyck ungefär (edit: ja, runt-i-kring 80 i alla fall), fick slag i en snövall/driva som blåst in över backen som annars var rätt nypistad (manchester, trodde jag det gällde i hela nedfarten). Det blev en flygtur på ca 10-15 meter och så landade jag så klart rakt på nacken... Efter en liten stund bara började det sticka lite konstigt i fingrarna (annars mådde jag ändå hyfsat)... Senare på eftermiddagen konsulterade jag sjukvården nere i Sälen.. "Du ska för h-e ha stödkrage! Så fort som möjligt!" blev svaret.. Då blev jag liksom lite "stel", skulle man kunna säga.

Allt gick dock rätt väl. En tripp till Mora konstaterade (efter magnetröntgen, catscan, eller vad det nu kallas) att jag inte skulle bli lam eller invalid på något annat sätt.. Men kontentan av det hela: Det _kan_ vara farligt att bränna lagg som X2000!

PS: Hjälm hade jag inte, men det hade heller inte hjälpt särskilt mycket i mitt fall. Den hade förvisso skyddat mot spräckt kranium, men för min del var det nacken som fick sig en bra stukning. DS

Värsta Vurrpan!
Dubbel duffy på det minsta hoppet i universum, skidspetsen fastna i snön och jag bröt bäckenbenet. Två veckor på sjukan ingående skruvar och annat skrot och 7 veckor på kryckor senare var jag på benen. Fina grejer!

Har en till oxå, den näst värsta: Det var så att jag gjorde en Sw Rodeo 1440 Truckdriver. Fett najs air och allt, skit skön. Cool som fan helt enkelt. Men precis innan jag landa så fastnade grab-knappen. Fatta lack man blev. En riktig jävla råkrash. Vad som oxå kan nämnas är att jag hade en combo på typ 700 000! Det sög. ;)

Senast ändrad:
Värsta Vurrpan!
Körde en dag i bruket och drar på en vanlig twist.. sen tappar jag balasen i luften och faceplantar hela landningen =P
Sen hade jag sår i hela ansiktet och såg ut som Wester i Rising och säger: Sånt här gör så jävla ont!
Min polare garva iaf =P

Värsta Vurrpan!
Har bara stukat foten som värst. Det gjorde iaf jävligt ont. =)

Reste mig och försökte åka ned men svimmade efter kanske 20m så jag fick vänta på en bår. Foten var ungefär dubbelt så stor när den kom ur pjäxan.

Värsta Vurrpan!
1. Slog i huvudet och fick en blödning i hjärnan
2. Landade platt och fick knäna i bröstet så bröstbenet sprack

Värsta Vurrpan!
Jag skulle fixa en 360 i Bräcke, Åre. det blåste mycket den dagen, vinden låg precis mot hoppen så det blåste upp mot parken. Det märkte inte jag. Jag körde inrunet som vanligt och lämnade kicken och så utan problem. När jag hade kommit 90 grader stannade hela skiten upp. Min kraft framåt omvandlades på mindre än en sekund till kraft rakt ner. jag landade med ena skidan först och den andra senare. Det oturliga var att jag klämde pungen mellan skidorna, det gjorde ganska ont. Jag vet inte hur det gick till, men den lille fick lida.

Senast ändrad:
Värsta Vurrpan!
Aldrig vurpat illa på skidor, något blåmärke här och där bara. Men så fick jag för mig att testa snowboard, allt gick väl lungt tills jag fick för mig att köra i en blå backe istället för grön, det gick lite för fort för mig så jag satte mig ned på röven, tyvärr var min hand ivägen så det far iväg till sjukhuset med en bruten handled. Klumpigt, gjorde inte så ont men jag kunde inte åka resten av säsongen.

Värsta Vurrpan!
Jag ramlar jämt själv och slår mig blodig. Men det roligaste jag sett var en gubbe i Valdìsere en vår. Hade kommit 50 cm över natten och precis bredvid en pist tar gubben fart och ska försöka hoppa på en liten kulle som gick ut i pisten. Han laddar som en jävla tok mot denna lilla "vertiga" kullen. Skidorna sätter sig rakt i någon kant och gubben flyger i en jävla fart rätt i pisten och glider på magen som en pingvin, utan skidor. Underbart va de! Och ja, vi skrattade hela vägen ner till liften :D

Värsta Vurrpan!
Fuja-Tive sa:
Har en till oxå, den näst värsta: Det var så att jag gjorde en Sw Rodeo 1440 Truckdriver. Fett najs air och allt, skit skön. Cool som fan helt enkelt. Men precis innan jag landa så fastnade grab-knappen. Fatta lack man blev. En riktig jävla råkrash. Vad som oxå kan nämnas är att jag hade en combo på typ 700 000! Det sög. ;)
ssx?

Värsta Vurrpan!
åkte "ränna" och smacka på en sten. drog i kraschen två volter , mellan dom två mellanlandade jag på en sten och vek koppen så pass mycket framåt att två kotor sprack. det gjorde hyffsat ont att resa sig efter det när jag hade legat på rygg på sjukan i grenoble i två dar, grina nästan som en flicka. läkarn sa att jag var 2mm från förlamning/döden...sen skratta han lite åt en dum jävla svensk. det gjorde för övrigt en av äkarna typ varj dag efter att ha konstaterat att det är dumt att åka skidor. kul att höra när man brutit ryggen...

det gjorde också ganska ont när min bindning penetrerade min höft i kittel. 16 stygn va inte så nice, famförallt inte när det visade sig att bedövningen inte satt sig överallt...

Värsta Vurrpan!
skulle köra på en 4-kinkad box, gled till med ena skidan, slog i pungkulorna och bröstkorgen på boxen, pajade ena staven haha :P

Värsta Vurrpan!
Jag lånade en skidutrustning i kungsberget och så kom jag i ett rött hopp och när jag va där i luften så tappade jag skidorna i luften. klarade mej med en vrikad fot och en lite halv trasik camera :D

Värsta Vurrpan!
Skulle testa nya trix :P Åker in i ett relativt litet hopp. Bailar TOTALT landar å spräcker (?) svanskotan. Jag har fortfarande problem när jag sitter ner. hehe

Värsta Vurrpan!
förra årets royal corner i kungsberget skulle jag flyga över som var ca 20 meter lång, tog så mycket fart som det gick och när jag var i luften insåg jag att jag inte skulle komma över så jag kom ungefär en meter för kort och sen flög jag ut för hela landningen och landa på ryggen.

Värsta Vurrpan!
Största hoppet i Bräcke..
Jag tog rejäl fart men kom inte hela vägen.. landade på kanten.. Skidorna fastnade och jag flög och gjorde en volt och ett par kuller byttorna,.. gick upp och hämtade skidorna och dom stod kvar med typ 1dm mellanrum precis som jag lämnade dom på kanten...
hahaha

Värsta Vurrpan!
Snowboard på S-box i kungsberget.. Brädan gled iväg... jag satt mig och sen gled hela boxen på rumpan .. på slutet va det bara hoppa av och åka vidare..

Värsta Vurrpan!
Det må være på Beiostølen mai 05...jeg skulle ta en 360 ut en skavel på 3m eller noe...Det ender med at jeg går ut i en Bio 3....og det er jo som kjent et umulig triks..hehehe...Når jeg forstår at jeg har hodet mot landingen er det fo sent og jeg karsjer med ansiktet først rett i den harde snøen!! ender med knekt nese og sesong slutt for min del!!!

Värsta Vurrpan!
Jag åkte snowboard en gång i hestra och så tänkte jag gör en lätt 360 men jag kom bara halvvägs och landade på min axel och bröt tyvär nyckelbenet. det var inte skönt.

hihi sånt är kul! :)

Värsta Vurrpan!
24 April, -06 Bräcke, Åre

Jag står uppe vid svarta linjen och diskuterar manlighet och ålder med en jämngammal. Vi undrar hur gammal man måste bli innan man känner att man INTE behöver hoppa Bräckes svarta linje och ändå ha manligheten kvar efter säsongen. Jag kommer fram efter noga övervägande att jag MÅSTE hoppa!

-Blötsnö. Hm, jag satstar hela vägen, vill ju inte pajja knät värre än va det är, måste komma över.

Slår ihop stavarna, drar ett andrtag och laddar ner mot hoppet...

SVART PAUS!

Vaknar lite smått till liv på en skoter i Rödkullen. Det står en massa känt folk runt omkring och jag upprepar deras namn 10-12 gånger för att se glömma bort att jag nämnt dom. Slao-killen var också från Västerås, påpekade jag 20 gånger innan han sa till mig att hålla käften.
Har minnesluckor ända tills jag vaknar nästa morgon :)

Resumé berättad för mig:
Jag tog så jäkla fart att jag fick årets flyg, landade nånstans i närheten av Nangialas där det var lika hårt och platt som en parkering i Skåne. Sidovinden gjorde att jag landade lite härligt snett därav en hyfsad hjärnskakning när huvudet "la" sig mot marken.

Det blev ingen Freeridehelg för mig :)

Värsta Vurrpan!
Min första säsong i Anton när jag rejsade med några polare nerför osthang och en fet tysk gjorde en för feta tyskar patenterad dubbel vänstersväng. alltså jag trodde att han skulle svänga höger, men istället svängde han in rakt framför mig. jag hade cirka fyra meter till kollision och körde minst 70 knutar.

Jag hann tvärställa brädan, sen smällde jag in i honom och sparkade ut hans ben så att han låg raklång i luften, själv låg jag med ansiktet neråt i pisten. när han var klar med sin luftfärd landade han med sin feta röv på mitt bakhuvud.

Jag förlorade medvetandet och har fått berättat för mig av mina polare som inte hade en chans att stanna, att jag låg orörlig i en halvminut. Sen knäppte jag av mig brädan och ställde mig upp. Mitt ansikte var en sörja av trasiga goggles, snor, saliv och blod. Sen ramlade jag omkull igen. En kompis kutade uppför backen för att försvara mig från Pistwaffe som anlänt och börjat skrika.

Jag trodde att jag skulle kunna åka ner, det trodde ingen annan. Dödspulkan tillkallades och mitt första minne är Dr Sprengers trevliga nuna och en ficklampa som lyser mig i ögonen.
-You have a serious concussion förklarde han, and we need to put some stiches in your lip.

Jag fattade inte mycket, men snart satt jag hemma med en knäckt bräda, knäckt näsa, knäckta goggles, åtta stygn inuti munnen och en spricka i handleden.

Det enda positiva med en här situationen var väl att tysken antaglien hade ännu mer ont än jag (totalpajat knä) och att jag hade en redig försäkring som betalade min transport och sjukhusräkning och än viktigare, hans helikopterlyft och sjukhusräkning.

Värsta Vurrpan!
hmm det var nog när jag körde en backflip i ett alldeled för litet hopp och landa på ryggen... inte som killen ovanför /\ men de gjorde iaf ont.
|

Värsta Vurrpan!
Haha, jag (som inte är särsklit duktig på och hoppa och "tricka", men jag lär mig) skulle ju försöka en mutegrab eller nåt förra året. Böjer mig fram och får världens framåtvikt och lyckas lyfta upp typ högerbenet så jag landar bara på vänsterbenet och sen *SMACK* ner med huvudet i den lite isiga landningen, det gjorde ont, och det sved i fejjan. xD

Värsta Vurrpan!
har 2 finna krascher!

väsjö, tog inte tillräkligt med fart på det lilla hoppet å kantade ordänkligt. åkte upp igen för att sätta hoppet men fega ur pricis innan kicken men han inte svänga undan så det resulterade i en ännu hårdare kantning å då gorde det j*****t ont så vi ringde på farsan så fick han komma å hämta, efter en vecka så hade ja fortfarande ont så då åkte vi å rönka det visade sig att jag hade spräckt hällen det blev kryckor i 2veckor till.

men man lär sig i alla fall att ta mer fart!

min kompis trilla ur liften i romme(när vi var där med skolan) å bröt båda benen.

tack för mig

/

Värsta Vurrpan!
Landa lite väl flakt när ja droppa en klippa Valluga-northface drog ave en sena i armen.. Ont ont ont.. Men 3 timmar senare va d på't igen, nygipsad å fin. Dan efter knäcke ja gipset när ja fullpumpad me piller skulle "showa" för min grupp ja guidade Der weisse ring... Läkaren sa bara: "Jaja, vi gör ett starkare gips den här gången då! Så ska du få lite fler piller om du tvunget måste åka..." D e bara å älska Österrikiska läkare!

Värsta Vurrpan!
SPETSAD I MUNNEN AV MIN EGNA SKIDA!

1992, 14 år gammal jibbingen hade kommit till mitt medvetande och det testades hej vilt med olika typer av duffy och "fame"-hopp. Lillebror och jag byggde själva fetare och fetare hopp med brantare och brantare kickar.

Katastrofen var snart ett faktum...
Jag kom upp på hoppet och tryckte till med mina fina Dynastar. Tyroliaplastbindningen på höger skida går sönder och jag ser hur skidan vobblar under mig och landar med spetsen före. Skidan ställer sig, bokstavligen, som ett spett i backen med tailen uppåt.

Jag kommer från min vådliga luftfärd och ska landa på min vänstra skida. Problemet blir riktigt allvarligt när jag inte hinner väja för tailen på min högra skida som sitter i backen framför hoppet. Det slutade med att jag fick hela bakdelen av skidan intryckt i munnen.

Detta resulterade i en utslagen framtand, och två krossade kindtänder (samtliga tänder var givetvis nya fina "vuxentänder") och ett stort jack i gommen, samt att jag förstod charmen med att enbart åka storbergsåkning istället... så något positivt hade det med sig...

Värsta Vurrpan!
min näst värsta vurpa var vär jag skulle göra 720 fast det blev en 630 och drog i marken och fastnade med staven under skidar och fick handtagen från staven rätt i nylle!

min värts vurpa var i nybro i ett 14 meter big jump och jag flög för långt och landade platt och jag hadde av en nerv i hälen och den blev helt jävla blå :P

Värsta Vurrpan!
ja har ju inget att säga men den värsta är när jag prova backflip första gången å landa på magan på pistad landning

Värsta Vurrpan!
min är när jag byggde ett litet fjol hopp och flög 4,5 meter och landa på svanskotan å då vare skare :(.. plus att jag stukade tummen och kunde knappt sova för att jag hade så ont i svankotan....

Tillbaka
Topp