Hörde något om att flera orter i usa föbjudit snowboard åkning och burton uppmanade till att trotsa förbudet och nån tävling där man skulle åka snowboard på de förbjudna ställena och filma (?).Axson sa:Sen det här med att vissa skidorter börjar förbjuda bräda gör kanske att vissa tappar suget, jag tycker det e soft me lite variation i backen :P
fast ja har märkt att det har börjat bli glesare me snowboardåkare. fler som åker blades ju :>
De gör det för att folk ska få upp ögonen för skidåkning som sedan ska härska i världenhenning2 sa:Hörde något om att flera orter i usa föbjudit snowboard åkning och burton uppmanade till att trotsa förbudet och nån tävling där man skulle åka snowboard på de förbjudna ställena och filma (?).Axson sa:Sen det här med att vissa skidorter börjar förbjuda bräda gör kanske att vissa tappar suget, jag tycker det e soft me lite variation i backen :P
fast ja har märkt att det har börjat bli glesare me snowboardåkare. fler som åker blades ju :>
På vilka grunder förbjuder dom snowboard?
mm, typBajskorven sa:De gör det för att folk ska få upp ögonen för skidåkning som sedan ska härska i världenhenning2 sa:Hörde något om att flera orter i usa föbjudit snowboard åkning och burton uppmanade till att trotsa förbudet och nån tävling där man skulle åka snowboard på de förbjudna ställena och filma (?).Axson sa:Sen det här med att vissa skidorter börjar förbjuda bräda gör kanske att vissa tappar suget, jag tycker det e soft me lite variation i backen :P
Det är inte så att dom har BÖRJAT förbjuda det, för ett par år sedan var snowboarding förbjudet i många skidorter världen över. I nordamerika har ju dom flesta orter släppt det förbuder pga att snowboarding har blivit sååå stort! De orter som förbjuder det har haft det sen tidigare, och nu tycker inte jag att dethär ska bli en "skidåkare vill regera" eller "skidor är sååå mkt roligare" tråd för det tror inte jag på, jag skulle vija pröva bräda som fan, men jag skulle säkert suga :P huehuehue.. . . Men jag tycker att man ska skita i domdär orterna isåfall.. dom verkade inte så bra, finns ju många mer orter som är mycket bättre.Bajskorven sa:De gör det för att folk ska få upp ögonen för skidåkning som sedan ska härska i världenhenning2 sa:Hörde något om att flera orter i usa föbjudit snowboard åkning och burton uppmanade till att trotsa förbudet och nån tävling där man skulle åka snowboard på de förbjudna ställena och filma (?).Axson sa:Sen det här med att vissa skidorter börjar förbjuda bräda gör kanske att vissa tappar suget, jag tycker det e soft me lite variation i backen :P
jasså?stevik sa:Det är för att det går att göra såååå mycke fetare hopp med skidor.....
Håller mé där.. De e ju lite som racism.. Man kan ju inte t.ex förbjuda moppar, motorcyklar och dyl. bara för att folk ska köpa bil.Axson sa:mm, typBajskorven sa:De gör det för att folk ska få upp ögonen för skidåkning som sedan ska härska i världenhenning2 sa:Hörde något om att flera orter i usa föbjudit snowboard åkning och burton uppmanade till att trotsa förbudet och nån tävling där man skulle åka snowboard på de förbjudna ställena och filma (?).
tycker det e sjukt jävla dumt. som någon annan sa, det e ju som racism, som om man skulle förbjuda t.ex. alla som har PÅ sig baggyjeans i vissa städer
A jag får väl ta och testa det^^SverigeTomten sa:Vill du se en riktig snowboardtät backe? åk till Granberget, där finns det riktigt många snowboaråkare.
ja, det undrar jag också, vem ska man annars slå ner om bladesåkarna försvinner? :Psuperunknown sa:såg några i gesunda idag
lite O-t men vart har alla snowblades åkare tagit vägen?![]()
får ni åka på klassresa till skidanläggningar?:O vi åkte skridskor på vår klassresa i 9anSverigeTomten sa:Ofta det hänger snowboardåkare i gesunda?superunknown sa:såg några i gesunda idag
lite O-t men vart har alla snowblades åkare tagit vägen?![]()
Alla hänger Romme Alpin! där var jag på klass resa
Jo men så är det. Många har åkt snowboard ett tag för att de tyckt att det varit häftigt att testa nåt nytt. Men sen när de känner att de inte blir så mycket bättre så har de gått över till skidor och då blir det mycket roligare för de lär sig nya saker så fort. Skidor har du ju 2 grejjer att stå på så det blir lättare att landa hopp och det är lättare att åka fort osv. Så är det. Åker själv lite skidor då och då det är ju kul att variera.lLaRsSoNl sa:Av: Hojvall | Igår 18:58
många har börjat åka skidor för det är så mycket lättare att åka skidor.
Shit give me a break!
Det är ju inte så konstigt när du typ hela Finlands pro åkare består av Snowboard åkare. Heiki Sorsa, Anti, Eero, Ja fan det finns mer, men minns inte namnen på dom.halfleif sa:var i finland och åkte bräda för ett tag sen. där fanns det en massa snowboardåkare, inklusive gubbar med megatight stance och en kille som hade en bräda som gick typ till låret på han.
Kanske precis det dom vill :S inte ens ge sporten en chans..jacob_a sa:Ja , det är verkligen tråkigt att se hur många snowboardåkare lägger av eller byter glidyta. Alla får väl köra vad de vill, men jag fattar bara inte att folk byter till skidor? Det tråkigaste va när jag skulle köpa en ny bräda på Team Sportia, så frågar jag vart alla brädor har tagit vägen? Då sa han att de ska sluta sälja dem pgr att det är bara 1% av 20% som åkte förrförra året som åker bräda...
Man kan ju aldrig ge sporten en chans om man slutar sälja produkten !!
Bra talat lindhe. Detär proppfullt med folk som ser hur grymma ut som helst men som inte kan åka. Visst man får klä sig hur man vill och se bra ut.. även dåliga får ha snygga kläder.Lindhee sa:Jag tycker precis tvärt om.. Visst i pisterna är det 90% skidåkare men i parken börjar de komma fler o fler brädåkare, skidåkning är verkligen på väg ut nu. O ärligt talat dom flesta skidåkarna man ser i parken kan ju inte ens åka, dom bara klär sig som "jibbers" o tror att dom är tuffa.
Yep! här har vi förstånd att åka bräda! fast finnarna apar ganska hårt efter svenskarna, så om ett par år är de väl bara skidor här också..halfleif sa:var i finland och åkte bräda för ett tag sen. där fanns det en massa snowboardåkare, inklusive gubbar med megatight stance och en kille som hade en bräda som gick typ till låret på han.