Vart är alla snowboardåkare ?!

henkaa

Ny medlem
Tja, jag var i sälen för några dagar sen och det ända jag såg var skidåkare.
Vart fan har alla snowboardåkare tatt vägen ?
är det många som har byt till skidor lr ?

håller med dig där mannen. alla snowboard åkare börjar blekna bort tyvär. Vi är inne på en ny era där skidåkarna skall regera.

peace

folk börjar väll titta mer o mer åt twin tip hållet eftersom det är så pass många som åker de.

Senast ändrad:
Sen det här med att vissa skidorter börjar förbjuda bräda gör kanske att vissa tappar suget, jag tycker det e soft me lite variation i backen :P

fast ja har märkt att det har börjat bli glesare me snowboardåkare. fler som åker blades ju :>

Axson sa:
Sen det här med att vissa skidorter börjar förbjuda bräda gör kanske att vissa tappar suget, jag tycker det e soft me lite variation i backen :P

fast ja har märkt att det har börjat bli glesare me snowboardåkare. fler som åker blades ju :>
Hörde något om att flera orter i usa föbjudit snowboard åkning och burton uppmanade till att trotsa förbudet och nån tävling där man skulle åka snowboard på de förbjudna ställena och filma (?).

På vilka grunder förbjuder dom snowboard?

henning2 sa:
Axson sa:

Hörde något om att flera orter i usa föbjudit snowboard åkning och burton uppmanade till att trotsa förbudet och nån tävling där man skulle åka snowboard på de förbjudna ställena och filma (?).

De gör det för att folk ska få upp ögonen för skidåkning som sedan ska härska i världen

Bajskorven sa:
henning2 sa:
Axson sa:

De gör det för att folk ska få upp ögonen för skidåkning som sedan ska härska i världen
mm, typ

tycker det e sjukt jävla dumt. som någon annan sa, det e ju som racism, som om man skulle förbjuda t.ex. alla som har PÅ sig baggyjeans i vissa städer

Senast ändrad:
Många började som jag att åka skidor för att sedan gå vidare till bräda. Nu har utvecklingen kommit ifatt och det finns nu en anledning att gå tillbaka till skidor. För tillfället så verkar det vara mode att åka twintip. Kommer väl en tid då några tröttnar på att "alla" åker skidor och väljer bräda istället.

Bajskorven sa:
henning2 sa:
Axson sa:

Det är inte så att dom har BÖRJAT förbjuda det, för ett par år sedan var snowboarding förbjudet i många skidorter världen över. I nordamerika har ju dom flesta orter släppt det förbuder pga att snowboarding har blivit sååå stort! De orter som förbjuder det har haft det sen tidigare, och nu tycker inte jag att dethär ska bli en "skidåkare vill regera" eller "skidor är sååå mkt roligare" tråd för det tror inte jag på, jag skulle vija pröva bräda som fan, men jag skulle säkert suga :P huehuehue.. . . Men jag tycker att man ska skita i domdär orterna isåfall.. dom verkade inte så bra, finns ju många mer orter som är mycket bättre.

PEACE!

reagerade lite på de också i järvsö... men de är inge många som har lov eller är lediga nu så de kan vara de.. kanske bara mest skidåkare som bor nära pisterna...

men kan ju skita i att argumentera mot eller för det ena eller det andra men, är man född på ett par skidor så tro fan att de är lättare och vise versa...

pallar inte den diskusionen... men jag tror de kommer när loven börjar

Axson sa:
Bajskorven sa:
henning2 sa:

mm, typ

tycker det e sjukt jävla dumt. som någon annan sa, det e ju som racism, som om man skulle förbjuda t.ex. alla som har PÅ sig baggyjeans i vissa städer
Håller mé där.. De e ju lite som racism.. Man kan ju inte t.ex förbjuda moppar, motorcyklar och dyl. bara för att folk ska köpa bil.

håller med om att snowboard börjar tunna ut i Sverige. men är nere i Tignes nu och här finns det mycket snowboardåkare kvar. kommer snart tillbacka till Sverige med hoppas jag.

men som nån tidigare sa så byte många ut skidorna mott brädan och nu när twintips kommit kan man hoppa lika bra med skidor. men vissa av oss har börjat älska brädan på riktigt och kommer hålla oss kvar där!!!

SverigeTomten sa:
Vill du se en riktig snowboardtät backe? åk till Granberget, där finns det riktigt många snowboaråkare.
A jag får väl ta och testa det^^
Jag tror också att det är som många säger att det är en fet trend att åka twintip nu.

superunknown sa:
såg några i gesunda idag

lite O-t men vart har alla snowblades åkare tagit vägen? :(
ja, det undrar jag också, vem ska man annars slå ner om bladesåkarna försvinner? :P

skämt åsido, bladesåkarna brukar komma på sportlovet, när alla stockholmkidsen kommer till skidbackarna i Dalarna.

var i finland och åkte bräda för ett tag sen. där fanns det en massa snowboardåkare, inklusive gubbar med megatight stance och en kille som hade en bräda som gick typ till låret på han.

Av: Hojvall | Igår 18:58

många har börjat åka skidor för det är så mycket lättare att åka skidor.

Shit give me a break!

lLaRsSoNl sa:
Av: Hojvall | Igår 18:58

många har börjat åka skidor för det är så mycket lättare att åka skidor.

Shit give me a break!
Jo men så är det. Många har åkt snowboard ett tag för att de tyckt att det varit häftigt att testa nåt nytt. Men sen när de känner att de inte blir så mycket bättre så har de gått över till skidor och då blir det mycket roligare för de lär sig nya saker så fort. Skidor har du ju 2 grejjer att stå på så det blir lättare att landa hopp och det är lättare att åka fort osv. Så är det. Åker själv lite skidor då och då det är ju kul att variera.

halfleif sa:
var i finland och åkte bräda för ett tag sen. där fanns det en massa snowboardåkare, inklusive gubbar med megatight stance och en kille som hade en bräda som gick typ till låret på han.
Det är ju inte så konstigt när du typ hela Finlands pro åkare består av Snowboard åkare. Heiki Sorsa, Anti, Eero, Ja fan det finns mer, men minns inte namnen på dom.

Tillbaks till topic, Var väl kanske bara en ren tillfällighet att det var mer skidåkare den dagen en snowboard åkare?

Kom nyss hem från 4 dagars trip till Ruka (Kuusamo,Finland www.ruka.fi/batterypark) Och där råder helt klart balans mellan skid och brädåkare! Skulle nästan säga att det fanns fler snowboardåkare... Och snowblades? Vad är det? Hoppas vi slipper dedär patetiska miniskidorna snart! Jag minns bara att jag såg en enda bladesåkare.

Hur har ni det med gayblade'are i svenska backar?

Var i tandådalen/hundfjället nyårvsveckan och det var jävligt många blades-åkare. Fler och fler VUXNA som börjar åka blades, fråga mig inte varför. Men jag fick intrycket att det var många pojkvänner som hade dragit med sina flickvänner på blades :P

Ja , det är verkligen tråkigt att se hur många snowboardåkare lägger av eller byter glidyta. Alla får väl köra vad de vill, men jag fattar bara inte att folk byter till skidor? Det tråkigaste va när jag skulle köpa en ny bräda på Team Sportia, så frågar jag vart alla brädor har tagit vägen? Då sa han att de ska sluta sälja dem pgr att det är bara 1% av 20% som åkte förrförra året som åker bräda...

Man kan ju aldrig ge sporten en chans om man slutar sälja produkten !!

jacob_a sa:
Ja , det är verkligen tråkigt att se hur många snowboardåkare lägger av eller byter glidyta. Alla får väl köra vad de vill, men jag fattar bara inte att folk byter till skidor? Det tråkigaste va när jag skulle köpa en ny bräda på Team Sportia, så frågar jag vart alla brädor har tagit vägen? Då sa han att de ska sluta sälja dem pgr att det är bara 1% av 20% som åkte förrförra året som åker bräda...

Man kan ju aldrig ge sporten en chans om man slutar sälja produkten !!
Kanske precis det dom vill :S inte ens ge sporten en chans..

i tandå va de riktigt många i parken innan nyår precis. till o med heikki sorsa o chris sörman va där. de va häffa.

Senast ändrad:
Jag tycker precis tvärt om.. Visst i pisterna är det 90% skidåkare men i parken börjar de komma fler o fler brädåkare, skidåkning är verkligen på väg ut nu. O ärligt talat dom flesta skidåkarna man ser i parken kan ju inte ens åka, dom bara klär sig som "jibbers" o tror att dom är tuffa.

Lindhee sa:
Jag tycker precis tvärt om.. Visst i pisterna är det 90% skidåkare men i parken börjar de komma fler o fler brädåkare, skidåkning är verkligen på väg ut nu. O ärligt talat dom flesta skidåkarna man ser i parken kan ju inte ens åka, dom bara klär sig som "jibbers" o tror att dom är tuffa.
Bra talat lindhe. Detär proppfullt med folk som ser hur grymma ut som helst men som inte kan åka. Visst man får klä sig hur man vill och se bra ut.. även dåliga får ha snygga kläder.

alltså alla som kör twintips borde prova att ställa sig på en bräda och bara jibba runt. Så sjukt mycket roligare. Tror dom flesta ger upp för att bräda är mycket svårare. Dock ser skidor bara sketchy ut IMO

Enkelt...

Du är så mycket mer flexibel med skidor, skidorna har utvecklats så mycket sista året så det finns riktigt bra puderlagg nu.

Hatar att hajka och gå med snowboard, dock så är det sjukt skoj när man väl åker. Funderar själv på att byta till skidor, trots att jag bara åkt snowboard i hela mitt liv.

haha det här har jag också tänkt på. I min hemmabacke Kungsberget är det fan 80-90% skidåkare i parken.

halfleif sa:
Yep! här har vi förstånd att åka bräda! fast finnarna apar ganska hårt efter svenskarna, så om ett par år är de väl bara skidor här också..:( får hoppas bara att folk tänker själv, och inte lämnar brädåkningen..

//Steeze Team

Sportaffärer drar ner på snowboard försäljningen pga. det har kommit så många nischade snowboard butiker. Iaf här i Gbg, Concrete, Hollywood, T12 mm. Dem har mest kunskap och störst sortiment så sportbutikerna kan inte matcha dem, därför satsar de mer på skidor där dem har större slagkraft på marknaden.

Jag va själv uppe i Sälen under nyårs veckan, tyckte också det va väldigt mycket skidåkare som va i parken, massa med carving skidor som "skutta" över hoppet bara och va allmänt i vägen.

Sen att många går över till skidor tror jag är att det helt enkelt ÄR svårare med snowboard och dem har inte tålamod.

Tillbaka
Topp