Vart är bästa stället att köpa 4frnt skidor?

xLUNDISx

Ny medlem
Är på jakt efter ett par 4frnt ehp, vart kan man hitta dom till vettiga priser. Finns dom på någon europeisk webbutik eller är det USA som gäller om man inte vill betala dom överpriser som butikerna i Sverige tar.

På min lokala butik där jag brukar kunna få bra rabatt sa dom att han som tar in dom till Sverige tagit en paus, stämmer det? Visst brukar han posta här, vad hette han så kan jag PMa honom.

EDIT: Han har inte tagit någon paus utan kör på för fullt, bara jag som missuppfattat och han är dannedieharder här på forumet.

Senast ändrad:
Vertical Playground i Norge sköter importen av alla 4FRNT som kommer till Sverige och Norge. Kolla in vpg.no. När det gäller EHP kan du kolla med Sportstyle.se, de kommer kunna ge dig bra service och ni kommer säkert överens om priset.

Hijackar min egen tråd.

Har luskat fram ett par helt nya 07/08 (dom svarta) och undrar nu hur mycket det skiljer på dom och årets modell. Jag har läst på lite och på pappret verkar det som skillnaden är ett lite annat flex, ny form på nosen och att dom har måtten 130 / 112 /118 istället för 132/116/122 som årets modell har. Men undrar nu om någon kört båda och kan beskriva hur dom upplevs.

Sen när jag klämde och kände på dom så kunde man knappt se någon rocker alls, trodde det skulle vara mer.

EHP 193 - 2008
Kanonfin skida för charging men kräver sin man att dra runt på en hel dag. Jag saknar den skidan de dagar det är mjukt pow alt. uppkört pow och solsken!!! Men gillade den inte till skogsåkning...

EHP 193 - 2009
Ännu bättre på ALLT! Det är säkert nosens nya form som gör den stora skillnaden, jag upplever den som betydligt mer lättåkt och lekfull men fortfarande fartstabil.

EHP 193 - 2010
Har inte hunnit åka på den ännu men polarna är helt lyriska, jag tror den har mer rocker/early raise 09:an (jag ska sno ett par på Gränsenpremiären till helgen och prova dem).

Mitt råd till dig är att ta den ekonomiska smällen och köp ett par 2010:or!!! Det är lätt värt det!!! Annars tror jag stenhårt på nästa års 4FRNT Renegade som ska sitta under mina fötter nästa år!!!

Ahh tack för svaret, precis vad jag letade efter.

Kommer oxå vara på Gränsenpremiären till helgen så ser jag ett par årets modell i backen hojtar jag till =)

Och kommer följa ditt råd.

Angående Renegaden så tror jag också den kommer vara sick men det är ju hur länge som helst kvar till nästa säsong så man måste ju ha nått att åka på till dess =)

Senast ändrad:
Lycka till att få tag på Renegade då det kommer ca 30 par till Europa enligt ryktet. Släpps bara 80 par ju.

Eder Richard

RichardL sa:
Lycka till att få tag på Renegade då det kommer ca 30 par till Europa enligt ryktet. Släpps bara 80 par ju.

Eder Richard
Jepp..så en idé vore att förbeställa dom från 4frnt.com och hoppas att man får ett bra nummer på kölappen :)

Tillbaka
Topp