Vart är det bäst att åka nu i veckan? (v.47)

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
tja, tänkte åka lite försäsongsåkning och tänkte vart i jämtland/ härjedalen det är bäst att åka?
och är det nånstans de finns en liten park lr några rails man kan latcha i?
tänkte åka på onsda och i helgen
piiiiz

Jag tycker Tänndalen som har 3 backar öpna men dom kommer no öppnamer. Ska kanskesjälv dit till helgen .

Glöm Tännadalen. Åkte där i lördags. Helt värdelöst. Bara träningsgrupper vilket gjorde att man som friåkaren inte fick åka till toppen. Typ 50 fallhöjdsmeter öppet för allmänheten.

Mycket mer snö i Vemdalen, ca 50 cm och mer bra backar öppet. Inga banor, de var i Klövsjö som också var öppet. I fredags åkte jag 50 cm puder i Hovde (Vemdalsskalet). Men det töade lite på lördagen så nu kan man glömma puder, å andra sidan gjorde tövädret att det blir en bättre grund för kommande snöfall. Funäsdalen var så dåligt att på söndagen åkte vi tillbaka till Vemdalen.

Skare sa:
Glöm Tännadalen. Åkte där i lördags. Helt värdelöst. Bara träningsgrupper vilket gjorde att man som friåkaren inte fick åka till toppen. Typ 50 fallhöjdsmeter öppet för allmänheten.

Mycket mer snö i Vemdalen, ca 50 cm och mer bra backar öppet. Inga banor, de var i Klövsjö som också var öppet. I fredags åkte jag 50 cm puder i Hovde (Vemdalsskalet). Men det töade lite på lördagen så nu kan man glömma puder, å andra sidan gjorde tövädret att det blir en bättre grund för kommande snöfall. Funäsdalen var så dåligt att på söndagen åkte vi tillbaka till Vemdalen.
Tack för informationen planerar en resa dit i helgen. Har du någon vetskap om enventuella utsatta rails eller hopp?

Hemma i Säter :)
Men borde inte Kåbdalis ha duktigt med snö nu? Det verkade ju i alla fall ha varit mycket i höstas.

Hörde att de fanns hopp i ramunds trakterna

när man kollar på kåddalis webcam så blir man rätt avundsjuk. Synd att dundrets (gällivare) webcam inte är updaterad, där uppe har det kommit över halvmetern typ..

The_moose sa:
Skare sa:

Tack för informationen planerar en resa dit i helgen. Har du någon vetskap om enventuella utsatta rails eller hopp?
I klövsjö satt vi upp 3 rails förra helgen och nu till helgen ska de nog upp igen, hopp vet ja inte om det kommer upp tror inte de finns tillräckligt med snö men det är bara ta fram spaden å gräva. hah

hej! hur är det i klövsjö nu då? jag kommer kanske dit i helgen! är det värt mödan?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp