Vart kan man hitta plaströr? ev. järnrör.

EEERIK

Medlem
Tjo! Undrar vart man kan få tag på plaströr till trädgårdsrailen? Hade tänkt mig 2 rör tillsammans som de flesta har, kanske 15 cm i diameter. Hade inte tänkt att sno några utan jag undrar om det finns på nån butik, typ k-rauta etc.
peace :D Ge gärna tips vart man kan hitta järnrör också :).

Senast ändrad:
Finns på K-Rauta, biltema eller på vilken VVS affär som helst. Ett tips är att välja ett flexibelt plaströr som är menat till utomhus bruk typ. avlopps/vatten plaströr, de är mera tåliga än "hårda/styva" plast rör som lättare spricker..

Fråga efter PEX-rör i affären, (PEX-rör = plaströr till vatten på fackspråk)

Senast ändrad:
Åk runt i ett slitet ind. område så kommer du hitta massor av gamla haschiga rör som du bara kan ta.

Åk till en rörfirma eller liknande och FRÅGA om de har gamla skitrör du kan få. Det brukar inte vara några problem. Att de är lite rostiga eller buckliga gör dig inget.

Många industriområden har väktare pga mycket stölder och du vill inte ha problem bara för att du inte orkar fråga först.

Pvc tror jag rören heter som dom flesta har(dom orangea eller blåa) dom spricker lätt vid minus grader(= bäst vore om du svetsade en rail ist!

Snowgod sa:
Åk till en rörfirma eller liknande och FRÅGA om de har gamla skitrör du kan få. Det brukar inte vara några problem. Att de är lite rostiga eller buckliga gör dig inget.

Många industriområden har väktare pga mycket stölder och du vill inte ha problem bara för att du inte orkar fråga först.
och väktare gillar ingen:)

Plaströren, (110mm i diameter om du behöver veta) Går man till en byggarbetsplats och frågar. Gå inte till privat personer som bygger om för dom får du aldrig av. Dom kostar ca 350kr/6m om du ska köpa.

Järnrör kostar väldigt mycket att köpa, ca 100kr/m, till en box behövs ca 12m.
Kolla typ soptipp eller om du hittar några någons stans.. Köpa är inte på tal om.

Vi gjorde rails som projektarbete på gymnasiet, vi frågade snällt en byggställningsfirma i stan som sponsrade oss med så mkt rör vi behövde, sen var det bara att ta fram svetsen och fantasin:)

Senast ändrad:
det är ju bara och ta om det ligger något ute på gatan!
Jag och en kompis hittade ett 5 meters rör, det ä najs

Tillbaka
Topp